همشهری آنلاین: پس از تمدید هفت ماهه مذاکرات ایران و کشورهای ۱+۵ برخی از اعضای کلیدی تیم مذاکره کننده آمریکا تغییر خواهند کرد که مهم‌ترین آنها ریچارد نفیو مدیر تحریم‌های ایران است.

 المانیتور: مدیر تحریم های ایران تیم مذاکره آمریکا را ترک می کند

به گزارش ايرنا، روزنامه المانیتور نوشت: نفیو به زودی تیم مذاکره کننده آمریکا را ترک خواهد کرد با این حال، وندی شرمن همچنان سکان هدایت تیم مذاکره کننده را در اختیار خواهد داشت.

ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنج شنبه به المانیتور گفت تیم مذاکره کننده ما در طول زمان تغییر کرده و این تغییر احتمالا با توجه به خسته کننده بودن مذاکرات و آهنگ زندگی و کار مردم ما تغییر خواهد کرد.

وی در عین حال گفت که این تغییرات در سیاست و خط مشی تیم مذاکره کننده آمریکا تاثیر نخواهد داشت چرا که آن را اوباما و جان کری تعیین می کنند، سوای اینکه چه کسی عضو تیم باشد.

قرار است نفیو که مدیر بخش تحریم ها علیه ایران است در پایان سال میلادی تیم مذاکره کننده آمریکا را ترک کند تا وقت بیشتری را با خانواده اش بگذراند.

ویلیام برنز معاون سابق وزارت خارجه امریکا به المانیتور گفت: ریچارد ( نفیو) یک همکار استثنایی در مذاکرات دو سال گذشته ما با ایران بود. مهارت و خلاقیت او بویژه در بخش تحریم ها بسیار گرانبها بود.

علاوه بر نفیو، فرد دیگری هم هست که صندلی خود در بخش تحریم های وزارت خارجه امریکا را ترک می کند هرچند که او به طور مستقیم درگیر مذاکرات با ایران نبوده است. این فرد پیتر هارل معاون دستیار بخش مقابله با تهدیدات مالی و تحریم های وزارت خارجه امریکا است.

ها3Cp>از سوی دیگر، با تمدید هفت ماهه مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 و ادامه آن تا پایان �جه آمریکا را ترک خواهد کرد.

بروک اندرسون سفیر آمریکا در سازمان ملل که سال گذشته مشاور ارشد شرمن و کری در مذاکرات هسته ای با ایران بود هم کار خود را ترک خواهد کرد. وزارت خارجه آمریکا تاکنون خبر مربوط به اندرسون را تایید نکرده است.

از سوی دیگر، با تمدید هفت ماهه مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 و ادامه آن تا پایان ماه ژوئن سال آینده میلادی مشخص نیست تا چه زمان کاترین اشتون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا به نقش خود در این مذاکرات ادامه می دهد. با توجه به آنکه ' فدریکا موگرینی' ایتالیایی از ماه نوامبر سمت او در بخش سیاست خارجی اتحادیه اروپا را در اختیار دارد.

کد خبر 280126

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha