چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۱
۰ نفر

گروه حوادث: قاچاقچیان اسلحه باندی تشکیل دادند که پس از ترمیم چک‌های مسافرتی باطل شده آنها را وارد بازار می‌کردند.

اعضای این باند تا هنگام دستگیری از سوی کارآگاهان پلیس امنیت استان تهران یک میلیارد ریال چک مسافرتی را جعل و ترمیم کرده‌ بودند.

اوایل مرداد ماه زمانی که کارآگاهان پلیس امنیت استان تهران از طریق منابع اطلاعاتی خود از فعالیت یک باند قاچاق سلاح و مهمات که سرکردگی آن را دو جوان به نام‌های حسن و نادر برعهده داشتند اطلاع پیدا کردند تحقیقات نامحسوس پلیسی برای ردیابی آنها آغاز شد.

در نخستین اقدام مأموران پلیس به درون این باند نفوذ کرده و از این طریق بود که دریافتند حسن علاوه بر فروش سلاح و موادمخدر در شبکه دیگری عضویت دارد که ایران‌چک‌های باطله را از یکی از بانک‌ها خارج کرده و پس از ترمیم آن‌ها را در بازار خرج کرده و یا به همان شکل، هر فقره چک را به یک دهم قیمت واقعی آن به فروش می‌رسانند.

با توجه به اهمیت موضوع، کارآگاهان پلیس نیمه شب بیست و هفتم تیرماه، نادر و حسن را به همراه همدست دیگرشان در عملیاتی ضربتی دستگیر کرده و در بازرسی از مخفیگاه آنها بیست و چهار میلیون تومان ایران‌چک جعل شده به همراه موادشیمیایی که برای جعل وترمیم چک‌پول ها استفاده می شد و تعداد زیادی تکه‌های بریده شده چک‌های تضمینی و اسلحه و مهمات کشف و ضبط کردند.

همدستی در بانک

سردار زارعی فرمانده انتظامی استان تهران با اعلام خبر دستگیری اعضای این باند گفت: با انتقال متهمان به  پلیس و انجام بازجویی‌های فنی و پلیسی مشخص شد که چک‌های مکشوفه پس از آنکه در 10 شعبه مختلف یکی از بانک های شهرستان استان تهران نقد شده و باطل شده‌اند، به سرپرستی بانک ارسال شده‌اند،اما چک‌ها به وسیله یکی از کارمندان بانک و از طریق فردی به نام مرتضی در اختیار اعضای باند قرار  ‌گرفته است.

سردار زارعی گفت: با دستگیری مرتضی و عضو دیگر باند به نام شمس الله،از مخفیگاه آنها نیز مقادیر دیگری از ایران چک های جعلی کشف شد.

فرمانده انتظامی استان تهران همچنین اعلام کرد: مأموران پلیس با تحقیقات از «مرتضی» متوجه شدند که وی و همدستانش تا کنون بیش از  صدمیلیون تومان ایران‌چک تضمینی باطله را از چرخه بانکی خارج کرده اند.

با دستگیری 5 تن از اعضای این باند و کشف مبلغ 961 میلیون و 500 هزار ریال از ایران‌چک‌های باطله، تحقیقات ماموران پلیس امنیت استان تهران جهت دستگیری دیگر متهمان و کشف ایران‌چک‌های توزیع شده همچنان ادامه دارد.

کد خبر 28009

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز