رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نان، قیمت جدید انواع نان با ۳۰ درصد افزایش به طور متوسط را براساس تازه‌ترین مصوبه دولت اعلام کرد.

مهر نوشت: محسن لزومیان با تشریح جزئیات افزایش به طور متوسط ۳۰ درصدی قیمت آرد و نان در استان تهران گفت: دولت به منظور بهبود کیفیت نان، کاهش ضایعات و اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها، قیمت آرد و نان را در سراسر کشور اصلاح کرد که بر این اساس، کارگروهی که به ریاست استاندار در استان تهران تشکیل شده بود نیز شب گذشته در رابطه با قیمت نان در این استان به جمع بندی رسید.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نان افزود: بر این اساس، قیمت هر قرص نان سنگک 800 تومان، بربری 700 تومان، لواش 225 تومان و تافتون 425 تومان تعیین شده است، ضمن اینکه قیمت انواع نان فانتزی نیز به طور متوسط ۳۰ درصد نسبت به دوره قبل از اصلاح قیمت افزایش یافته است.

به گزارش مهر، پیش از این، قیمت نان لواش ۱۶۰ تومان، بربری ۵۰۰ تومان، تافتون ۳۰۰ تومان و سنگک ۶۰۰ تومان بود.

در همین حال، محمد جواد کرمی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان نان صنعتی گفت: از امروز دوشنبه قیمت نان بربری صنعتی 900 تومان، نان باگت 650 تومان، نان همبرگری 650 تومان و نان برکشن حدود 250 تا 260 تومان شده است.

البته نعمت الله ترکی معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری تهران گفت: با اتحادیه‌های نانوایان درباره افزایش 34 درصدی قیمت انواع نان به توافق رسیدیم.

وی افزود: این افزایش قیمت شامل تهران ، ری ، شمیرانات و پردیس می‌شود و با ابلاغی که از دهم آذر به فرمانداری‌ها صورت می گیرد، آنها در خصوص قیمت نهایی دیگر شهرستان‌های استان تصمیم گیری می کنند که به طور قطع این افزایش قیمت در دیگر شهرستان‌ها نسبت به تهران پائین تر هم خواهد بود.

در همین حال، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران بر اساس مصوبه مورخ نهم آذرماه استانداری تهران قیمت انواع نان و آرد در شهرهای تهران، ری، شمیرانات و پردیس را به شرح زیر اعلام کرد:

قیمت جدید نان در پایتخت

1. بربری 600 گرمی - 700 تومان

2. سنگک 650 گرمی- 800 تومان

3. تافتون و لواش‌گردان 170 گرمی - 225 تومان

4. تافتون سنتی 280 گرمی - 425 تومان

قیمت جدید آرد

1. آرد 12 درصد (نوع آرد برای سبوس استحصالی)- کیلویی 800 تومان درب کارخانه

2. آرد 15 درصد (نوع آرد برای سبوس استحصالی) - کیلویی 815 تومان درب کارخانه

3. آرد 18 درصد(نوع آرد برای سبوس استحصالی) - کیلویی 830 تومان درب کارخانه

4. آرد 21 درصد(نوع آرد برای سبوس استحصالی)- کیلویی 845 تومان درب کارخانه

کد خبر 279782

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha