همشهری آنلاین: چهل‌ و‌ سومین شماره مجله سینما و ادبیات (آذر و دی ۱۳۹۳) ویژه سینمای امریکا و استیون سودربرگ منتشر شد.

cinema&literature

اداي احترام سودربرگ به فيلم نوآر, سودربرگ و موقعيت پسامدرن, سودربرگ: يك سينماي فلسفي از جمله مولفه‌هايي هستند كه در پرونده اين كارگردان مورد بررسي قرار گرفته‌اند.

اما موضوع جالب و بحث‌‌برانگيز خشونت در سينماي ايران محور اين شماره مجله در بخش سينماي ايران است. در ميزگرد خسرو سينايي, ابوالحسن داوودي, خسرو معصومي و جواد طوسي و يادداشت‌هاي عباس بهارلو, محمدعلي سجادي, اميد روحاني و... انواع خشونت از خشونت اجتماعي تا خشونت خانگي و ... به تفصيل مورد بحث و بررسي قرار گرفته است.

سينماي مستند مجله اما اين شماره منوچهر انور و مستندهاي او را محور قرار داده و در مصاحبه با او و يادداشت‌هاي محمدرضا اصلاني و فرشاد فدائيان بر شخصيت فرهنگي انور متمركز شده است.

اما بخش ادبي مجله, اين شماره مبحث مهم بينامتنيت را برگزيده است و اين موضوع با مباحث تئوريك و كارگاهي در ميزگرد عباس پژمان, شيوا ارسطويي, مهسا محبعلي و مقاله‌هاي احمد آرام, احمد اخوت, مشيت علايي, محمدرضا كاتب, مهدي غبرائي, محمد كشاورز و... پي گرفته شده است.

از خواندني‌ترين بخش‌هاي مجله اما مصاحبه اختصاصي با ماريو بارگاس يوسا و پرونده‌اي پيرامون اوست. گفت‌وگو با زاون قوكاسيان در مورد سينماي آزاد و گفت‌وگو با محمد چرم‌شير و داستان نهنگ از محمد بهارلو را از دست ندهيد.

کد خبر 279687

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha