قبل از تبدیل شدن به خاکستر نامش مدرسه «دست در دست هم» بود تا نماد زندگی بچه‌های مسلمان و یهودی در کنار هم باشد؛ روز گذشته اما در بیت‌المقدس با حمله صهیونیست‌های افراطی این مدرسه در آتش سوخت تا نقشه‌های بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی‌ این شهر و پاکسازی نژادی وارد فاز جدیدی شود؛ اقدامی که همزمان با تظاهرات علیه سیاست‌های کابینه این رژیم در سرزمین‌های اشغالی صورت گرفت.

حوادث

در هفته‌هاي گذشته و به‌دنبال تصويب لايحه شناسايي «كشور يهود» افراطي‌ها به چندين مسجد حمله كرده بودند اما حالا خانه‌ها و مدرسه‌هاي مسلمانان هدف حمله قرار مي‌گيرد تا صاحبان اين خاك مجبور به ترك خانه و كاشانه خودشان در بيت المقدس شوند. روز گذشته در موج جديد اين حملات كلاس‌هاي درس بچه‌هاي كلاس اول دبستان در اين مدرسه به آتش كشيده شد و نيروهاي پليس رژيم صهيونيستي تأييد كرده‌اند كه روي ديوارهاي اين مدرسه شعارهاي گروه‌هاي افراطي عليه مسلمانان و عرب‌هاي ساكن سرزمين‌هاي اشغالي نوشته شده است.

مدرسه تعطيل بوده و كسي آسيب نديده است اما بچه‌هايي كه امروز به مدرسه مي‌روند احتمالاً قلبشان از ديدن كلاس‌شان خواهد شكست. به گزارش رويترز، ۶۰۰ دانش‌آموز مسلمان و يهودي در مقاطع مختلف اين مدرسه تحصيل مي‌كنند و اين محل تا قبل از اين اقدام نمادي براي همزيستي اديان در كنار هم بوده است.

گزارش‌ها نشان مي‌دهد اين اقدام باعث تظاهرات و تجمع اعتراضي به سياست‌هاي رژيم صهيونيستي و ترويج خشونت و افراط‌گرايي در مقابل مدرسه سوخته شد. مقام‌هاي رژيم صهيونيستي طي هفته‌هاي گذشته طرح‌هاي مختلفي را براي يهودي‌سازي بيت المقدس شروع كرده‌اند كه اعتراض‌هاي گسترده فلسطيني‌ها را به‌دنبال داشته است.

روز شنبه همچنين صهيونيست‌هاي افراطي به خانه يك خانواده فلسطيني حمله كردند. گزارش‌ها نشان مي‌دهد كه هنگام شب اين افراد شيشه‌هاي خانه اين خانواده را با پرتاب سنگ شكستند و روي ديوارهاي آن شعار مرگ بر عرب‌ها را نوشتند؛شعارهايي كه مشابه آن روي ديوار مدرسه هم ديده شد.

  • تظاهرات عليه رژيم صهيونيستي

سياست‌هاي رژيم صهيونيستي علاوه بر جامعه جهاني باعث خشم در داخل اين رژيم هم شده است.حمايت از صهيونيست‌هاي افراطي براي حمله به مسلمانان و طرح‌هاي يهودي‌سازي باعث شد تا حتي صدها نفر از شهرك‌نشين‌ها هم در اعتراض به لايحه شناسايي اين رژيم به‌عنوان دولت يهود در مقابل خانه بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اين رژيم اقدام به برگزاري تظاهرات كنند. شركت‌كنندگان در اين تظاهرات تأكيد كرده‌اند كه اقدام‌هاي رژيم صهيونيستي به خشونت و نژادپرستي در سرزمين‌هاي اشغالي دامن مي‌زند.

كرمي گيلون، رئيس سابق شاباك هم در اين تجمع اعتراضي شركت كرده بود و در ميان معترضان گفت: نتانياهو بيمار است. او و تعدادي از افراد ديوانه كه به بيماري تبعيض نژادي مبتلا هستند، در قدرت قرار دارند، آنها باعث وقوع جنگ يأجوج و مأجوج مي‌شوند و به‌كار اسرائيل فيصله مي‌دهند. آنها خطري براي تمام يهوديان جهان هستند. يكي از نمايندگان كنست هم در سخنراني خود در اين تظاهرات خواستار پايان كار كابينه‌اي كه آن را نژادپرست و افراطي خواند، شد.

اين تظاهرات توسط جنبش صلح اكنون سازماندهي شده و گزارش‌ها از شركت حداقل ۸۰۰نفر در آن خبر مي‌دهد. حمله نيروهاي رژيم صهيونيستي به نمازگزاران در محوطه مسجدالاقصي براي ورود صهيونيست‌هاي تندرو، گسترش شهرك‌سازي‌هاي غيرقانوني براي اِسكان صهيونيست‌ها، تخريب خانه‌هاي خانواده‌هاي فلسطيني در اين شهر و تصويب لايحه شناسايي رژيم صهيونيستي به‌عنوان دولت يهود تلاش‌هاي مختلف اين رژيم را براي پاكسازي نژادي و اخراج كامل فلسطيني‌ها از مناطق اشغالي نشان داده است. اين اقدام‌ها علاوه بر اعتراض‌هاي جهاني و داخلي، باعث تزلزل و بحران در كابينه رژيم صهيونيستي هم شده است.

کد خبر 279681

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha