همشهری آنلاین: مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو به شایعات مربوط به عرضه سوسیس و کالباس حیوانات حرام گوشت در برخی از فروشگاه‌های کشور، پاسخ داد.

تذکر وزارت بهداشت درباره سوسیس و کالباس حیوانات حرام گوشت

به گزارش ايسنا، دکتر هدایت حسینی اظهار داشت: درباره شایعاتی که در خصوص واردات سوسیس و کالباس حیوانات حرام گوشت مطرح می‌شود، با قاطعیت می‌توان گفت نه تنها در مورد فرآورده‌های حیوانات حرام گوشت بلکه هیچگونه مجوزی از سوی سازمان غذا و دارو برای واردات سوسیس و کالباس صادر نشده است.

وی تاکید کرد: وجود هرگونه سوسیس و کالباس بدون مجوز وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در سطح عرضه، نشان دهنده این است که این کالا به صورت غیرقانونی وارد کشور شده و از آنجا که ایمنی و سلامت آنها مورد تایید نیست به مصرف کنندگان توصیه می‌کنیم از خرید و مصرف چنین فرآورده‌هایی خودداری کنند.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی سازمان غذا و دارو، حسینی ادامه داد: این قبیل فرآورده‌های غیرمجاز به دلیل اینکه توسط سازمان غذا و دارو، آزمایش و کنترل نشده‌اند، در نتیجه نمی‌توان سلامت آنها را تایید کرد.

مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، تصریح کرد: اگر مصرف کنندگان با مواردی هم مواجه شدند با شماره 1490 تماس گرفته و موارد را اطلاع دهند تا نسبت به جمع آوری آنها اقدام شود یا اینکه نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در جریان قرار دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی شود.

کد خبر 279426

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha