پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: امسال هم در «دبی» مسابقه «کاهش وزن» با جایزه ای استثنایی برگزار شد. شرکت‌کنندگان این مسابقه به ازای هرکیلو گرم وزنی که کم می‌کنند دوگرم «طلا» جایزه می‌گیرند.

کاهش وزن

به گزارش خبرنگار مهر-عطیه همتی، شهرداری دبی در اقدامی عجیب برای لاغر‌کردن شهروندانش حسابی ولخرجی کرد و به هفت هزار و ۵۰۰ برنده خود ۴۰ کیلو طلا به ارزش یک میلیون و ۶۰۰ هزار دلار هدیه داد.

امسال اولویت این مسابقه حمایت از خانواده‌ها بود و پاداش شرکت‌کنندگانی که با خانواده‌شان آمدند دوبرابر بقیه تعیین شد. هر خانواده مجاز است با دو فرزند زیر ۱۴ سال خود در این مسابقه شرکت کند و دوبرابر جایزه بگیرد. بیش از ۲۸ هزار نفر از ساکنان دبی در ماه جولای برای شرکت در این مسابقه ثبت نام کردند اما بسیاری از آنها چون اضافه وزن نداشتند مجبور به ترک مسابقه شدند!

  • کاهش وزن

با این حال بسیاری از شرکت‌کنندگان این مسابقه مدعی هستند که انگیزه آنها برای شرکت در این مسابقه برنده ‌شدن طلا نیست و صرفا این مسابقه بهانه‌ای است تا به وزن متناسب خود برسند تا سلامت زندگی کنند. آقای «آریفین بابو»، مهندس هندی ۲۸ ساله از شرکت‌کنندگان این مسابقه است که توانسته در طول ۴۵ روز، ۲۰ کیلوگرم وزن کم کند و از ۹۱ کیلوگرم به ۷۱ کیلوگرم برسد.

«منیر حمد»، پزشک ساکن  دبی می‌گوید: «مردم این شهر ثروتمند هستند و این رفاه بیش از اندازه باعث شده که برای انجام هرکاری از اتومیبل خود استفاده کنند و کمتر راه بروند و ورزش کنند و حالا این مسابقه انگیزه‌ای است به‌خصوص برای کودکان که رژیم غذایی خود را تغییر دهند و سالم‌تر زندگی کنند.»

  • کاهش وزن

این مسابقه از ۱۵ ژوئن تا ۱۵ سپتامبر که مصادف با ماه مبارک رمضان بود برگزار شد و مسئولان آن ماه رمضان را فرصت مناسبی برای ترک عادات نادرست غذایی عنوان کردند. سال گذشته برنده نهایی این مسابقه یک معمار سوریه‌ای بود که توانست در سه ماه،  ۲۶ کیلوگرم وزن کم کند. با این‌که امسال هنوز برنده نهایی مشخص نشده اما مسئولان مسابقه گفته‌اند حتما این رکورد شکسته خواهد شد!

با این حال به نظر می رسد مردم دبی واقع در امارت متحده عربی فقط با پول و طلا به انجام کار وسوسه می‌شوند و با این حساب مسئولان این شهر برای انجام هرکاری کلی ولخرجی می‌کنند.

کد خبر 279305

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha