سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۹:۳۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: "دوستی با رییس جمهوری که خود فلج شده است، حاصل چندانی به همراه نخواهد داشت." این ارزیابی گاردین از دیدار نخست وزیر جدید بریتانیا با رییس جمهور آمریکاست.

روزنامه بریتانیایی گاردین که در لندن منتشر می‌شود دیدار گوردون براون نخست وزیر جدید بریتانیا با جورج بوش، رییس جمهور آمریکا را موضوع تفسیر خود قرار داده و می‌نویسد:

" گوردون براون کسی نیست که مثل تونی بلر یک شلوار جین تنگ به تن کند و اینجا و آنجا رژه رود. و او در ضمن کسی نیست که همچون تونی بلر علاقمند به دانستن این موضوع باشد که مثلا میزبان او، یعنی جورج بوش، چه نوع خمیردندانی را ترجیح می‌دهد. بهر روی دوستی با رییس جمهوری که خود فلج شده است، حاصل چندانی به همراه نخواهد داشت. به خصوص با رییس جمهوری که به گونه‌ای دم‌افزون فلج‌تر و ناکارآمدتر می‌شود. چرا که نمی‌بایست این نکته را از نظر دور داشت که در ماه سپتامبر کارزار انتخاباتی برای یافتن جانشین بوش به گونه‌ای جدی شروع خواهد شد. البته ممکن است که گوردون براون بخواهد مورد پسند جورج بوش، یعنی میزبان خود واقع شود، ولی بی‌تردید وی حاضر نخواهد بود در سایه جورج بوش بایستد. دوران جست‌وجوی نوع خمیردندان سپری شده است. نخست وزیر جدید بریتانیا می‌بایست نگاه خود را تنها به جورج بوش محدود نکند، بل او می‌بایست به رابطه خود با جانشین جورج بوش بیاندیشد، یعنی جانشینی که احتمالا وابسته به دموکراتها خواهد بود."

کد خبر 27927

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز