رئیس شورای شهر تهران از ایجاد بسترهای لازم برای شکل‌گیری فرهنگ پاسداشت از میراث زیست‌محیطی تهران خبر داد و گفت: دانش‌آموزان باید بیاموزند محیط‌زیست را که شامل هوا، آب، خاک و... است، حفظ کنند تا خود و خانواده‌شان سالم بمانند.

مهدي چمران در آيين تجديد پيمان طرح همياران محيط‌زيست (ويژه كودكان و نوجوانان) با مديريت شهري كه با حضور رحمت‌الله حافظي رئيس كميسيون محيط‌زيست شوراي شهر تهران و محمدعلي شاعري رئيس ستاد محيط‌زيست شهرداري سخن مي‌گفت، با تأكيد بر اينكه فرهنگ يك روزه ايجاد نمي‌شود، گفت: فرهنگ بايد در طول زمان براي دانش‌آموزان شكل گيرد.
رئيس كميسيون سلامت، محيط‌زيست و خدمات شهري شوراي اسلامي شهر تهران نيز در اين مراسم با تمجيد از برگزاري چنين مراسمي گفت: شما دانش‌آموزان بايد ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي خودتان را باور كنيد.

وي خطاب به دانش‌آموزان گفت: ورود شما به محيط‌زيست بسيار اثرگذار است و شما بهترين افرادي هستيد كه مي‌توانيد به‌عنوان هميار محيط‌زيست به پاكيزگي و زيبايي شهر كمك كنيد.حافظي با بيان اينكه يك بخش از آلودگي هواي شهر تهران ذرات معلق كمتر از 2.5 ميكرون است، تصريح كرد: به‌طور مثال دانش‌آموزان مي‌توانند با تذكر به خانواده‌هاي خود درخصوص تعمير و نگهداشت موتورخانه منزلشان، بخشي از آلودگي هوا را با چنين اقداماتي كنترل كنند.وي در پايان با تأكيد بر نقش دانش‌آموزان در حفظ محيط‌زيست گفت: نقش خودتان را باور داشته و سلامتي خود را از خانواده و جامعه مطالبه كنيد.

  • آموزش زيست‌محيطي 88 مدرسه تهران

رئيس ستاد محيط‌زيست و توسعه پايدار شهر تهران از آموزش محيط‌زيستي در 88مدرسه شهر تهران به دانش‌آموزان خبر داد و گفت: سهم اعظم خسارات وارده به محيط‌زيست كلانشهر تهران ناشي از رفتارهاي نادرست زيست‌محيطي در جامعه شهروندي است.

محمدعلي شاعري گفت: سهم اعظم خسارات وارده در محيط‌زيست كلانشهر تهران ناشي از رفتارهاي نادرست زيست‌محيطي در جامعه شهروندي است و قطعا بدون ايجاد بسترها و پايه‌هاي فرهنگي محكم و بنيادين هرگونه اقدام در جهت بهبود وضعيت محيط‌زيست كلانشهر تهران موقتي و در بسياري از موارد بي‌اثر خواهد بود، از اين‌رو انتقال مفاهيم آموزشي به‌صورت دقيق، علمي و به‌روز و براساس نياز جامعه امري ضروري است.

به گفته شاعري، مهم‌ترين اولويت‌هاي كلانشهر تهران در حوزه محيط‌زيست، مديريت آلودگي هوا، ‌مديريت آلودگي آب و كاهش توليد فاضلاب، مديريت و كاهش توليد پسماند و مديريت آلودگي خاك، ‌مديريت مصرف آب، مديريت مصرف انرژي، حفاظت از تنوع زيستي و گسترش فضاي سبز است.

وي در ادامه با بيان اينكه با برگزاري آيين تجديد پيمان همياران محيط‌زيست شهري با مديريت شهري، اجراي اين طرح را در 2فاز آغاز مي‌كنيم، گفت: فاز اول طرح همياران محيط‌زيست شهري ويژه كودكان و نوجوانان، با مجري‌گري هسته مركزي همياران محيط‌زيست شهري و در فاز دوم طرح همياران با گروه مخاطب بزرگسال در سطح مناطق 22گانه اجرا مي‌شود.

  • دانش‌آموزان بايد محيط‌بان افتخاري براي شهر تهران باشند

شاعري با تأكيد بر اينكه اولويت شهرداري تهران به دستور شهردار تهران، بهبود رفتارهاي محيط‌زيستي و مشاركت شهروندان در اداره شهر است، گفت: دانش‌آموزان بايد محيط‌بان افتخاري براي شهر تهران باشند.رئيس ستاد محيط‌زيست و توسعه پايدار شهر تهران با اشاره به اجراي طرح همياران محيط‌زيست شهري ويژه كودكان و نوجوانان اظهار داشت: انتخاب مدارس توسط مناطق 22گانه و تشكيل يگان‌هاي دانش‌آموزي با محوريت‌ هواي پاك و مديريت مصرف انرژي، ‌آب پاك و هميشگي، زمين پاك با مديريت پسماند، حفظ محيط طبيعي و فضاي سبز است.

شاعري با اشاره به اينكه در 88مدرسه شهر تهران به دانش‌آموزان آموزش‌هاي محيط‌زيستي داده مي‌شود، گفت: تا پايان امسال 10هزار نفر هميار محيط‌زيست را در كارگروه‌هاي تخصصي ساماندهي مي‌كنيم و مدرسه به مدرسه به دانش‌آموزان آموزش مي‌دهيم.

کد خبر 279012

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha