همشهری آنلاین: کودکان و نوجوانان ایرانی با شرکت در یک مسابقه وبلاگ‌نویسی اتحاد ملی ایرانیان را در عین گونه‌گونی و تنوع اقوام، مذاهب و فرهنگ‌های مختلف پهنه این سرزمین کهن به نمایش می‌گذارند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مسابقه وبلاگ‌نویسی 1000 آینه را کانون استان سمنان به مناسبت نام‌گذاری سال 1386 به عنوان سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی از سوی مقام معظم رهبری برگزار می‌کند تا بچه‌های علاقه‌مند به اینترنت با شرکت در آن آداب و رسوم بومی خود را که ریشه در ارزش‌های ملی و مذهبی آنها دارد در کنار زیبایی‌های اماکن دیدنی شهرها، روستاها و بازی‌های محلی و سرگرمی‌های بومی اقوام ایرانی به دیگر کاربران اینترنت معرفی کنند.

این مسابقه با هدف تقویت غرور و اتحاد ملی و همبستگی دینی و مذهبی ایرانیان، تا دهه فجر امسال فرصتی را برای ثبت و ایجاد وبلاگ و نگارش دست‌نوشته‌های کودکان، نوجوانان و جوانان فارسی زبان با موضوع اتحاد ملی و انسجام اسلامی فراهم کرده است.

بر این اساس برگزار کنندگان این مسابقه -با در نظر گرفتن این موضوع که ایران از پیشینه و گذشته‌ای افتخارآمیز برخوردار است و تمامی قومیت‌ها، قبیله‌ها و اقوام مختلف در جای جای آن با آیین‌ها، مذاهب و خرده فرهنگ‌ها در کنار یکدیگر به خوبی زندگی می کنند- به کاربران وبلاگ مرکزی خود به نشانی 1000Ayeneh.blogfa.comموضوع‌هایی را هم پیشنهاد کرده است.

چنگ زدن به ریسمان الهی و متفرق نشدن با استناد به آیه قرآن مجید و سؤال‌‌هایی مانند «اگر رییس جمهوری بودید برای آبادانی و سربلندی کشور چه می‌کردید؟» و «علم و دانش چگونه می‌تواند به این هدف کمک کند؟» از جمله این موضوع‌های پیشنهادی است.

 همچنین از شرکت کنندگان خواسته شده است شعر «دست در دست هم دهیم به مهر/ میهن خویش را کنیم آباد» در کنار مطالبی راجع به زیبایی‌ها و اماکن دیدنی ایران و بازی‌های محلی و سرگرمی‌های بومی، گویش‌ها و لهجه‌های محلی و آداب و رسوم بومی ریشه‌دار مناطق مختلف کشور را در وبلاگ‌نویسی مورد توجه قرار دهند.

علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه 1000 آینه می‌توانند پس از ایجاد وبلاگ‌ و نگارش مطلب در آن نشانی وبلاگ خود را از طریق وبلاگ مرکزی این رقابت به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند تا پیوند آن در معرض دید کاربران اینترنت قرار گیرد.

مدت زمان ایجاد وبلاگ و فاصله به روز رسانی و تعداد مطالب و درج منبع اصلی مطالب در کنار جاذبه‌های تصویری و دیداری از معیارهای اصلی داوری جشنواره به شمار می‌رود.

گفتنی است دهه فجر امسال به 12 برگزیده مسابقه وبلاگ‌نویسی 1000 آینه در سمنان توسط کانون این استان جوایزی اهدا خواهد شد.

کد خبر 27883

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز