همشهری آنلاین: گروه طالبان پس از قتل دومین گروگان کره‌ای آخرین ضرب‌الاجل خود برای مبادله گروگان‌ها با زندانیان مورد نظرش را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه طالبان تا ساعت 7 و 30 دقیقه صبح  فردا (چهارشنبه 10 مرداد) به وقت محلی به دولت افغانستان مهلت داد تا زندانیان مورد نظر این گروه را در ازای نجات جان 21 گروگان باقی مانده
آزاد کند
 
یوسف احمدی سخنگوی طالبان در سیزدهمین روز گروگان‌گیری در گفت‌وگوی تلفنی با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: این آخرین مهلت تعیین‌شده از سوی ماست و موعد آن رأس 7:30 به وقت گرینویچ در صبح روز چهارشنبه به سر می‌رسد.
 
وی با اشاره به اینکه 16 زن گروگان در بیماری به سر می‌برند، تصریح کرد: اگر خواسته‌های ما تا فردا برآورده نشود بقیه گروگان‌ها را نیز می‌کشیم.

طالبان خواهان مبادله هشت تن از زندانیان دربند این گروه با هشت تن از گروگان‌های کره‌ای پیش از آغاز مذاکرات در خصوص سرنوشت دیگر گروگان‌ها هستند.

این در حالی است که مقامات افغان خواهان آزادی بی‌قید و شرط 16 زن گروگان‌گرفته شده‌اند و معتقدند که گروگان‌گیری امری مغایر با ارزش‌های اسلامی و فرهنگ افغانی است.

همایون حمیدزاده سخنگوی حامد کرزی رئیس‌جمهوری افغانستان، با اشاره به ماجرای آزادی خبرنگار ایتالیایی ربوده ‌شده از سوی طالبان اعلام کرد: ما نباید با پذیرش خواسته‌های آدم‌ربایان آنها را ترغیب و دلگرم کنیم. چنانچه ما تن به این کار دهیم و به خواسته‌های آنها پاسخ مثبت بدهیم مشکلات دیگری پیش خواهد آمد.

ضرب‌الاجل اعلام‌شده از سوی طالبان در حالی تعیین شد که جسد گروگان دوم کره جنوبی امروز (9 مرداد) توسط نیروی پلیس در ولایت غزنی واقع در 140 کیلومتری جنوب کابل کشف شد.
 
این گروگان فردی 29 ساله به نام "شیم سونگ‌مین" است که هم‌اکنون با کشته‌شدن وی آمار گروگان‌های کره‌ای عضو کلیسای کاتولیک به 21 نفر از جمله 16 زن رسیده است.

والدین و دوستان سونگ مین گفتند که وی دو ماه پیش از شغل قبلی خود استعفا کرد و عضو کلیسای کاتولیک "سائم‌مول" شد.

اتباع کره جنوبی که بیشتر در رده سنی 20 تا 35 سال قرار دارند، روز 19 ژوئیه(28 تیر) در حالی که با اتوبوس در حال تردد در محور کابل ـ قندهار بودند، ربوده شدند.

آنها برای انجام اعمال بشردوستانه و کمک‌های پزشکی و بهداشتی به افغانستان سفر کرده بودند.
این مهم‌ترین آدم‌ربایی یک گروه خارجی از سال 2001 تاکنون در افغانستان است.

کد خبر 27882

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز