جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۲
۰ نفر

درحالی‌که پرچم سیاه داعــــــش اکنون در ۳۲۰ کیلومتری سواحل جنوبی اروپا دیده می‌شود، در ویدئویی جدید ۴ عضو فرانسوی این گروه خواستار پیوستن اروپایی‌های دیگر به آنها و عملیات تروریستی در خاک فرانسه شدند.

داعش

چند روز پس از آنكه مقام‌هاي فرانسه 2تبعه اين كشور را در فيلم سر بريدن پيتر كاسيگ و ۱۸ نظامي سوري شناسايي كردند انتشار اين فيلم بار ديگر نظرها را به اعضاي اروپايي اين گروه تروريستي جلب كرده است.در ويدئويي كه گروه داعش منتشر كرده اعضاي اين گروه كه به زبان فرانسه حرف مي‌زنند با آتش زدن پاسپورت‌هاي فرانسوي خود از ديگران مي‌خواهند كه به آنچه نبرد در خيابان‌هاي فرانسه خوانده‌اند بپيوندند.حداقل ۳ تا ۵ هزار خارجي در داعش فعال‌اند كه اتباع كشورهاي مختلف اروپا ازجمله فرانسه، انگليس هستند و در ميان آنها ۱۰۰ اسپانيايي نيز ديده مي‌شوند.

در اين ويدئو با عنوان «منتظر چه هستيد؟» اعضاي داعش از فرانسوي‌هاي ديگر مي‌خواهند كه به عراق و سوريه بيايند يا اگر نمي‌توانند در داخل فرانسه يا شهرهاي ديگر اروپا دست به عمليات بزنند. در ويدئو منتشر شده يكي از اعضاي داعش درحالي‌كه مدارك هويت فرانسوي خود را به داخل آتش مي‌اندازد مي‌گويد: ما اعتقادي به شما و پاسپورت‌تان نداريم. اگر به اينجا بياييد با شما مي‌جنگيم. يكي ديگر از اعضاي داعش مشهور به ابواسامه الفرانسي هم از مسلمانان فرانسه كه هنوز به داعش نپيوسته‌اند انتقاد مي‌كند.

اين در حالي است كه گروه تروريستي داعش به تازگي شهر درنه ليبي را تصرف كرده‌ است كه اين گروه را در فاصله ۳۲۰ كيلومتري با سواحل اروپا قرار مي‌دهد. شهر درنه با حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعيت در ساحل درياي مديترانه و نزديكي مرز مصر قرار دارد. دولت فرانسه به‌صورت رسمي اعلام كرده كه حداقل هزار نفر از اتباع اين كشور در عمليات‌هاي گروه تروريستي داعش در عراق و سوريه حضور دارند. در ويدئو قتل پيتر كاسيگ به همراه ۱۸ نظامي سوري 2تبعه فرانسه عضو داعش به نام‌هاي ميكائيل دوس سانتوس و ماكسيم اوشارد ۲۲ ساله شناسايي شده‌اند.

مسئله‌اي كه باعث نگراني مقام‌هاي فرانسه شده اين است كه اين افراد از خانواده‌هاي مسلمان فرانسه نبوده‌اند و به‌صورت ناگهاني جذب داعش شده‌اند. به گفته مقام‌هاي فرانسه ماكسيم اوشارد از خانواده‌اي متوسط در نورماندي فرانسه بوده كه در ۱۷سالگي از طريق سايت‌ها جذب گروه‌هاي افراطي شده است.

اين ويدئو تنها يكي از دعوت‌هاي داعش براي جذب افراد كشورهاي اروپايي به اين گروه تروريستي است. در ويدئوي وحشتناك سر بريدن ۱۸ نظامي سوري و يك امدادگر آمريكايي علاوه بر 2فرانسوي، 2تبعه انگليس و يك تبعه بلژيك هم تاكنون شناسايي شده‌اند. در اين ويدئو تنها يكي از قاتلان كه با لهجه انگليسي خود با نام جان جهادي شناخته مي‌شود صورت خود را پوشانده است.

علاوه بر اين فرد، يك انگليسي ديگر و يك تبعه بلژيك شناسايي شده‌اند كه در كنار اعضاي فيليپيني اين گروه ايستاده‌اند. يك نظرسنجي كه به تازگي در فرانسه انجام شده نشان مي‌دهد كه ۱۵ درصد از جمعيت اين كشور به‌ويژه نسل جوان با اقدام‌هاي داعش عليه اروپا موافق هستند! براساس نظرسنجي مؤسسه ICM همچنين ۱۱ درصد جمعيت ۳۵ تا ۴۴ ساله انگليس و ۴ درصد جمعيت ۲۵ تا ۳۴ ساله آلمان نظر مثبتي نسبت به داعش دارند. در آخرين ويدئو سربريدن‌هاي داعش براي نخستين بار اعضاي اين گروه بدون نقاب ظاهر شده‌اند كه اروپايي‌ها نقش پررنگي در ميان آنها دارند. داعش اكنون نشان داده قصد دارد جنگ رواني و عملياتي خود را در اروپا گسترش دهد.

کد خبر 278621

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha