همشهری آنلاین: رئیس‌جمهوری سوریه با بیان اینکه منطقه در مرحله تعیین‌کننده‌ای به سر می‌برد، خواهان همکاری بین‌المللی واقعی و صادقانه برای غلبه بر تروریسم و گروه تروریستی داعش شد.

بشار اسد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه که دبیر مرکزی حزب عربی سوسیال بعث است، با مسوولان این حزب در طرطوس دیدار کرد.

وی در این دیدار خاطرنشان کرد: منطقه در مرحله‌ای حساس و تعیین‌کننده به سر می‌برد و این پایداری مردم سوریه در قبال آنچه که در آماج آن قرار دارد و همچنین ایستادگی کشورهای دوست در کنار سوریه و همین‌طور اعتقاد دیگر طرف‌های بین‌المللی نسبت به خطر تروریسم بر ثبات منطقه و جهان است که جهت‌گیری این مرحله را مشخص می‌کند تا از این طریق همکاری بین‌المللی واقعی و صادقانه در قبال این آفت خطرناک صورت بگیرد.

وی تاکید کرد: پس از جنایت‌هایی که گروه‌های تروریستی در سوریه و در راس آنها داعش مرتکب شدند، محافل بین‌المللی دارای دیدگاه مشخصی در مرحله کنونی نیستند.

اسد عنوان داشت: داعش از خلاء به وجود نیامده است بلکه این گروه در نتیجه انباشت سیاست‌های خصمانه و نادرست طرف‌های جنگ علیه سوریه که بر حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه‌های تروریستی و تکفیری برای تخریب سوریه و ضربه زدن به وحدت مردم و امنیت و ثبات این کشور تمرکز کرده‌اند، به وجود آمده است.

رئیس‌جمهوری سوریه عنوان داشت: بحرانی که سوریه شاهد آن است از اهمیت حزب بعث به عنوان یک حزب عقیدتی که نسبت به همگان روی باز نشان می‌دهد، پرده برداشته است.

وی افزود: ما در کشورمان با یک جنگ فکری مواجه هستیم که ایجاب می‌کند ما با فکر و اندیشه و نه فقط برخورد میدانی با تروریست‌ها با آن مقابله کنیم.

اسد همچنین بر اهمیت گفت‌وگو میان سطوح مختلف حزب بعث برای مقابله با چالش‌های آتی تاکید و عنوان داشت: گفت‌وگو می‌تواند اندیشه‌هایی را به وجود آورد و ستون حزب بعث را قوی‌تر سازد.

اسد در خصوص اوضاع کشورش و آخرین تحولات منطقه و جهان نیز گفت: نیروهای مسلح ما به برخورد با گروهک‌های تروریستی تحت هر عنوانی که باشند، ادامه می‌دهند.

وی با تاکید بر اهمیت روند آشتی‌های ملی در سوریه خاطرنشان کرد: هرگونه تلاش بین‌المللی باید در راستای تقویت این آشتی‌ها و اعمال فشار بر کشورهایی که با پول و سلاح از تروریست‌ها حمایت می‌کنند، صورت بگیرد.

کد خبر 278596

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha