پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مجلس گفت: کشورهای گروه ۵+۱ نباید ایران را از راهی که انتخاب کرده است مایوس کنند.

لاریجانی

به گزارش واحد مرکزی خبر، لاریجانی دربدو ورود به مشهد در جمع خبرنگاران افزود: کشورهای گروه 5+1 از فرصت مذاکرات هسته‌ای با ایران استفاده کنند و اگر زمان بگیرند خیلی به نفع خودشان هم نیست.

علی لاریجانی تأکید کرد: البته ایران در مذاکرات راه‌حل‌های خوبی ارائه داد و آنچه مشخص است طرف مقابل یعنی غرب و آمریکا باید از این فرصت استفاده کنند.

وی با اشاره به ادبیات آمریکایی‌ها در مذاکرات هسته‌ای یادآور شد: برخی از این رفتارها و ادبیات آنها پیش از این هم در لابلای مطالب و صحبت‌هایشان بود که شاید این روش‌ها همان تاکتیک‌های مذاکراتی باشد.

رییس مجلس تاکید کرد: فکر می‌کنم راه حل‌هایی که ایران ارائه کرد راه‌حل‌های منصفانه‌ای است و با یک منطقی همراه بود، بنابراین باید از فرصت استفاده کنند یعنی اگر زمان گرفته شود به نفع خودشان هم نیست، نباید ایران را از راهی که انتخاب کرده است مایوس کنند. البته عقب‌گرد را نمی‌دانم، از این جنس حرف‌های فراز و فروددار زیاد زده می‌شود و نباید جدی بگیریم.

لاریجانی درباره بدرفتاری آمریکایی‌ها در مذاکرات گفت: چانه‌زنی مذاکراتی که این‌ها دارند، بیشتر شکل مذاکرات راهبردی نیست و از صنف بقالی و چانه‌زنی است، به همین علت طولانی شده است.

وی مهمترین برنامه خود در این سفر را علاوه بر زیارت زیارت حرم مطهر رضوی شرکت و سخنرانی در همایش راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.

رییس مجلس با اشاره به ظرفیت ها ومزیت های خراسان رضوی در بحث اقتصاد مقاومتی گفت: خراسان رضوی در کشاورزی وصنعتی زمینه های خوبی برای توسعه دارد.

لاریجانی تاکید کرد: همچنین در حاشیه این سفر و همایش فرصت بسیار مناسبی وجود دارد تا در زمینه وضعیت توسعه در استان با استاندار خراسان رضوی به بحث و گفتگو بپردازیم زیرا خراسان رضوی مزیت‌هایی دارد که در کمتر استانی در کشور قابل مشاهده است.

وی با اشاره به بودجه ای که می تواند به کمک شهر زیارتی مشهد بیاید عنوان کرد: قرار بود برای مشهدمقدس و چند شهر زیارتی دیگر، بودجه ویژه‌ای در نظر گرفته شودکه امیدواریم این بودجه نیز لحاظ شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: خراسان رضوی و مشهدمقدس، یک منطقه مهم صنعتی در کشور محسوب می‌شوند که این مهم فعالیت کارخانه‌ ها را باید به همراه داشته باشد موضوعی که در عرصه اقتصاد مقاومتی متجلی می‌شود.

علی لاریجانی خاطرنشان کرد: یکی از بخش‌های مهم همایش اقتصاد مقاومتی نحوه استفاده بهینه از آب است تا از این طریق میزان تولید محصولات افزایش پیدا کند.

نخستین همایش ملی - منطقه ای راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی امروز و فردا در مشهد مقدس برگزار می شود.

کد خبر 278536

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha