همشهری آنلاین: معاون سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از تدوین «شیوه‌نامه اجرایی تشدید مجازات دانشجویان متخلف مقطع کارشناسی ارشد و دکترا» در بخش سرقت علمی توسط سازمان امور دانشجویان و ارائه آن به سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد.

به گزارش ايسنا، ابوالحسن ریاضی با اعلام اين خبر گفت: این پیش‌نویس توسط سازمان امور دانشجویان وزارت علوم و با توجه به تغییر ساختار هرم دانشجویی کشور و افزایش تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی و همچنین سیاست‌ وزارت علوم در ارتقای کیفی دانشگاه‌ها تدوین شده است.

وی درباره موارد مورد اشاره در این شیوه‌نامه، اظهار داشت: در این شیوه‌نامه تخلفاتی مانند استفاده از پایان‌نامه دیگران، استفاده از مقالات دیگران، استفاده از منابع بدون ذکر نام،‌ خرید و فروش پایان‌نامه و ... مورد بررسی قرار گرفته شده و مجازات‌ها متناسب با هر تخلف در نظر گرفته شده است.

معاون سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در مورد مجازات‌های در نظر گرفته شده، اظهار کرد: مجازات‌هایی از قبیل محرومیت از تحصیل، محرومیت از آزمون‌ها و ... متناسب با هر تخلف در نظر گرفته شده است. شدیدترین مجازات برای تخلف استفاده از پایان‌نامه دیگران است که مجازات این تخلف اخراج دانشجو از دانشگاه است.

ریاضی درباره زمان اجرايي شدن اين آیین‌نامه، گفت: تعیین زمان دقیق اجرای آن جزو مسئولیت‌های سرپرست وزارت علوم است اما امیدواریم این آیین‌نامه تا پایان آذر ماه به مرحله اجرا برسد.

کد خبر 278494

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha