همشهری آنلاین: فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ایران در یک موقعیت حساس تاریخی قرار دارد و کربلای دیروز، امروز در حال رقم خوردن است، باید برای جانفشانی در مسیر انقلاب اسلامی با تمامی قوا آمادگی کامل داشته باشیم.

امیر پور دستان

به گزارش خبرنگار مهر، امیر احمدرضا پوردستان ظهر چهارشنبه در پانزدهمین گردهمایی فرماندهان نزاجا در مشهد مقدس گفت: مخالفت با انرژی هسته ای، موضوعات مطرح شده در خصوص حقوق بشر در ایران و مباحث مربوط به زنان از سوی غربی ها تنها یک بهانه بوده و مخالفت اصلی غربی‌ها با اسلام و تفکر اصیل اسلامی است و استکبار از همان ابتدا با رشد نهاد انقلاب اسلامی مخالف بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: رهبری فرمودند كه "ارتش امروز یک ارتش متدین است" و این به معنای آن است كه ارتش باید تاثیرگذار بوده و همه وظیفه داریم در تببین این استراتژی تلاش كرده و ظاهر و باطن ارتش به سلاح دین تجهیز شود.

وی تصریح کرد: امروز امدادرسانی نیروهای آمریكایی برای عراق نبوده بلكه در حال آماده سازی محموله های سنگینی برای داعش هستند كه این حمایت ها به معنای تایید حركت آن هاست.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: یکی از طرح‌های دشمن این است که اگر داعش از مرزهای غربی فاصله گرفت، تهدیدات به مرزهای شرقی ایران افزایش پیدا کند و در این زمینه ما باید از آمادگی كامل برخوردار باشیم.

وی گفت: ایران در یک موقعیت حساس تاریخی قرار دارد و کربلای دیروز، امروز در حال رقم خوردن است، باید برای جانفشانی در مسیر انقلاب اسلامی با تمامی قوا آمادگی کامل داشته باشیم.

امیر پوردستان با اشاره به گروهای تروریستی گفت: امروز استكبار این طور فكر می كند كه می تواند با توسل به گروهک‌های تروریستی اهداف خود را به جلو ببرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: بسیاری از انسان ها، دنیا دغدغه اصلی آن هاست و تنها دین را به زبان می آوردند، این غربت و مظلومیت در واقعه غدیر نیز مشخص بود و همیشه كسانی هستند كه فقط نام دین را یدك می كشند اما نسبت به مفاهیم و مبانی دینی باور قلبی در آن ها نیست.

امیرپوردستان ادامه داد: چه اتفاقی می افتد كه ۱۲۰ هزار نفری كه با پیامبر در غدیر بیعت كردند، این افراد از بیعت خود بر می‌گردند و امیرالمومنین (ع) ۲۳ سال خانه‌نشین می‌شود به گونه ای که تا زمان امام صادق (ع) شرایط برای ترویج مفاهیم دینی فراهم نبود.

وی افزود: غربت اهل بیت در ۲۲ بهمن ماه ۱۳۵۷ از بین رفت و فرزند اهل بیت از داخل جماران ندای اسلام را به گوش جهانیان رسانید و اگر مشاهده می كنیم استکبار این چنین به دست و پا افتاده به این دلیل است که امروز اسلام و انقلاب اسلامی تمامی معادلات آن ها را بر هم زده است.

امیر پوردستان با اشاره به واقعه ۱۱ سپتامبر گفت: این واقعه بهانه‌ای برای ورود به منطقه بود زیرا عراق و افغانستان بهانه‌های بسیار مناسبی برای حمله به ایران بودند ولی متوجه شدند كه ملت ایران میدان مبارزه را ترك نمی كند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش بیان داشت: در طول این سال‌ها نیروهای نظامی آمریکا بارها از عراق فرار کردند و شرایط اقتصادی و بسیاری از مسائل دیگر سبب شد که نیروهای خود را از این کشورها به عقب برانند .

وی اظهار داشت: از ۲۲ بهمن ماه سال ۵۷ غرب از دشمنی خودش با ایران کوتاه نیامده و در نتیجه ما باید نیروهای خود را بسیج کنیم و ارتش برای احیاء و حفظ اسلام و انقلاب اسلامی باید تمام تلاش خود را انجام دهد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: هنر یک فرمانده این است که بتواند یک یگان را رشد بدهد اگر نه کارهای نظامی صرف را یک رایانه هم می‌تواند انجام دهد و مسئولان ارتش باید خودشان یک الگوی کامل باشند.

امیر پوردستان به اهمیت آمادگی فرماندهان اشاره كرد و گفت: بازدیدهای مستمر در سراسر كشور زیاد شده است و اگر فرمانده ای آماده نباشد نمی تواند به سراغ یگان خود رفته و فرمانده هر گردان باید در آمادگی خود بكوشد.

وی نظم را در ارتش مهم خواند و گفت: توصیه من این است که تمامی فرماندهان آمادگی‌های خود را بالا ببرند. فرماندهان یگان‌ها باید نظم را از ارتشی‌ها طلب کنند و در ارتش، نظم باید به یک الگوی فراگیر مبدل بشود.

کد خبر 278489

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha