همشهری آنلاین: هیئت دولت با تسلیت ارتحال آیت‌الله مشکینی، روز چهارشنبه را در سراسر ایران اسلامی و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه را در استان قم عزای عمومی اعلام کرد.

هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه‌ای ارتحال حضرت آیت‌الله مشکینی را به ساحت مقدس حضرت ولی‌الله الاعظم (عج) و رهبر معظم انقلاب تسلیت گفت و روز چهارشنبه را در سراسر ایران اسلامی و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه را در استان قم عزای عمومی اعلام کرد.

در اطلاعیه هیئت دولت آمده است: خبر جانگداز ارتحال عالم متقی و وارسته حضرت آیت الله مشکینی، که بعد از عمری خدمت به اسلام به بارگاه الهی شتافت، هاله‌ای از غم را بر دل نهاد.

آیت‌الله مشکینی مجاهدی بود که عمر گرانمایه خود را در راه اعتلای دین به کار بست و در سنگرهای مختلف از حضور در جبهه‌های حق علیه باطل تا ریاست مجلس خبرگان رهبری و امامت جمعه شهر مقدس قم، در میادین گوناگون، خدمتگزاری حاضر و مهیا بود.

او عالمی بزرگ بود که کرسی اخلاق و موعظه‌اش در حوزه علمیه قم همواره سیراب‌کننده کام تشنه طالبان وصال گشت. مشی و سلوک عرفانیش همیشه فرا راه آنهایی است که نیازمند سلوکند و تقرب حق تعالی

در این اطلاعیه آمده است: به مناسبت ارتحال آن یار دیرین امام و رهبری، هیات دولت جمهوری اسلامی ایران ضمن عرض تسلیت به ساحت مقدس حضرت ولی الله الاعظم(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمی، بالاخص حوزه علمیه قم و بیت شریف آن مرحوم، روز چهارشنبه دهم مرداد ماه را در سراسر ایران اسلامی و روزهای چهارشنبه و پنج شنبه دهم و یازدهم مرداد ماه را در استان قم عزای عمومی اعلام می‌کند.

کد خبر 27836

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز