چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۳:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: از هر پنج کودک در کشورهای اروپایی یکی اضافه وزن دارد یا چاق است و زمانی که این افراد به سن ۵۰ سالگی می‌رسند ۸۰ درصد از آن‌ها وزن متعادل و سالم ندارند.

تبلیغات جهانی غذاهای ناسالم همچنان ادامه دارد

به گزارش ايسنا، کودکان و نوجوانان هنوز درگیر تبلیغات تلویزیونی هستند که هر سال غذاهای ناسالم بیشتری را به آنها معرفی می‌کنند. این آمار در کنفرانسی با موضوع بررسی بحران چاقی مطرح شده است. در حالی که امروز،‌ تبلیغات با محدودیت‌های بسیاری در ارتباط با تبلیغ خوراکی‌های چرب و محتوی قند و نمک زیاد روبرو هستند اما کودکان سه تا پنج سال همچنان با رشد تبلیغات مضر غذاهای ناسالم مواجه‌اند.

به گزارش ایندیپندنت، اگرچه تاثیر اینترنت و برندهای آنلاین نیز در این میان مطرح است اما تلویزیون نقش کلیدی در این زمینه بازی می‌کند. در کشورهای اروپایی، پدیده چاقی از سنین پایین بروز پیدا می‌کند و از هر پنج کودک یک نفر مبتلا به چاقی است که 80 درصد این کودکان در سنین 50 سالگی با مشکلات جدی سلامت و وزن نامتناسب روبرو می‌شوند.

دکتر «کلیودنا فولی - نولان» کارشناس تغذیه در انگلیس معتقد است که روش‌های بازاریابی در زمینه مواد غذایی بر عادات غذایی افراد به خصوص کودکان، تاثیرات منفی بر جای گذاشته است. به اعتقاد وی جوامع باید اقدامات لازم را برای تغذیه مناسب کودکان در نظر بگیرند چون 20 درصد کالری‌های روزانه که توسط کودکان دریافت می‌شوند فاقد ارزش غذایی هستند.

دکتر «جائو بردا»، کارشناس تغذیه در سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که ایرلند در میان کشورهای اروپایی اقدامات بسیار موثری را برای مقابله با چاقی به عنوان یک مساله سلامت عمومی انجام داده است. این اقدامات شامل نظارت‌های شدیدتر بر تبلیغات تلویزیون، نظارت بر تغذیه کودکان و تشکیل انجمن‌های کاربردی می‌شود.

دکتر بردا معتقد است تمرکز بر رژیم‌های غذایی مناسب و تحرک بدنی در این زمینه نقش بسیار مهمی دارد چرا که این اقدامات نقش مستقیمی بر بیماری‌های غیرواگیر و مزمن مانند مشکلات قلبی،‌ دیابت نوع 2 و حتی سرطان‌ها دارند.

کد خبر 278127

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha