مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۴:۴۳
۰ نفر

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: پیاده راه ۱۷ شهریور را به یکی از زنده‌ترین بازارهای فرهنگی اسلامی پایتخت تبدیل خواهیم کرد.

مجتبي عبداللهي با اشاره به آخرين وضعيت ساماندهي خيابان 17شهريور گفت: به‌دليل درخواست اصناف اين خيابان به‌طور ويژه حل مشكلات اين خيابان را در دستور كار قرار داديم و اين اطمينان را مي‌دهيم وضعيت اين خيابان را بهبود ببخشيم. وي ادامه داد: هنر را به خيابان بازگردانده‌ايم تا وضعيت درآمد اصناف اين خيابان نيز بهتر شود. در همين راستا 2 هزار متر در ابتداي خيابان صفا خريداري شده تا تبديل به فروشگاه شهروند شود. همچنين اين خيابان به يكي از قوي‌ترين بازارهاي شهر تبديل مي‌شود.

معاون شهردار تهران گفت كه اين خيابان به صنف پوشاك ايراني و اسلامي و صنايع‌دستي و نوشت افزار تبديل خواهد شد.وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا تبديل اين خيابان به صنف پوشاك با هدف اوليه ايجاد اين پياده راه كه پياده راهي فرهنگي آييني بود در تعارض نيست، گفت: تمام اصنافي كه در اين خيابان ايجاد مي‌شود فرهنگي است.

مغازه‌هاي پوشاك ايجاد شده مانتو و پوشاكي با طرح و نقش ايراني اسلامي عرضه مي‌كنند، همچنين كتاب و نوشت افزار و صنايع‌دستي كاركردي فرهنگي دارد. همچنين در مناسبت‌هاي مذهبي در مسير اين پياده راه برنامه‌هاي ويژه اجرا مي‌شود. به گفته عبداللهي، ساكنان اين خيابان از وضعيت آن رضايت دارند و تنها كسبه هستند كه به‌دليل كساد شدن بازارشان انتقاداتي به وضعيت فعلي دارند كه قطعا با اقدامات انجام شده، اين بازار را زنده مي‌كنيم.

کد خبر 277952

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha