شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رقابت‌های ساحلی آسیا از سال ۲۰۰۸ آغاز شده و هر دو سال یک بار برگزار می‌شود.

مراسم بازی‌های ساحلی آسیا

شهر بالی اندونزی نخستین میزبان این بازی‌ها در سال ۲۰۰۸ بود. اندونزی در این رقابت‌ها توانست با کسب ۲۳ مدال طلا، ۸ نقره و ۲۰ برنز در جایگاه اول قرار بگیرد و تایلند و چین در جایگاه دوم و سوم ایستادند.

دومین دوره بازی‌های ساحلی آسیا به میزبانی مسقط عمان در سال ۲۰۱۰ برگزار شد. در این دوره ۵۲ مدال توزیع شد و کشور تایلند با ۳۶ مدال در جایگاه نخست این رقابت‌ها قرار گرفت و پس از آن چین و عمان در رده دوم و سوم جدول جای گرفتند.

سومین دوره این رقابت‌ها در سال ۲۰۱۲ به میزبانی هائیانگ چین انجام شد. چینی‌ها با ۱۴ مدال طلا، قهرمانی این دوره را به خود اختصاص دادند و کشورهای تایلند و کره جنوبی به ترتیب در رده دوم و سوم قرار گرفتند.

چهارمین دوره این رقابت‌ها به میزبانی پوکت تایلند از روز جمعه (۲۳ آبان) آغاز شد. این دوره از نظر کمی شلوغ‌ترین دوره این مسابقات است. در این دوره بیش از ۳۲۷۲ ورزشکار به همراه مسئولین حضور دارند.

امسال برگزاری مسابقات در رشته‌های ورزشی کشتی ساحلی، کبدی، بولینگ، سپک تاکرای ساحلی، جت اسکی، کوراش، جوجیتسو، واترپلوی ساحلی، بادی بیلدینگ، بسکتبال سه نفره، شنای ماراتن، هندبال ساحلی، قایقرانی، والیبال ساحلی، سامبو، وودبال ساحلی، اسکواش، موج‌سواری، تری اتلون، پنت اتلون مدرن ساحلی، اسکی روی آب، پاراگلایدر، فوتبال ساحلی، سنگ‌نوردی و سپك تاكرا در شش مجموعه ورزشی ساحلی برنامه‌ریزی شده است.

 

کشورهای اول تا سوم بازی‌های آسیایی ساحلی سال ۲۰۰۸ (بالی- اندونزی)

1.اندونزی


2.تایلند


3.چین

کشورهای اول تا سوم بازی‌های آسیایی ساحلی سال ۲۰۱۰ (مسقط- عمان)

1.تایلند


2.چین


3.عمان

کشورهای اول تا سوم بازی‌های آسیایی ساحلی سال ۲۰۱۲ (هائیانگ- چین)

1.چین


2.تایلند


3.کره جنوبی

منبع: سايت فدراسيون شنا، شيرجه و واترپولو

 

کد خبر 277842

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha