همشهری آنلاین: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تلاش این کمیسیون برای ضابطه‌مند کردن پذیرش و سنجش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی خبر داد و گفت: با تصویب نهایی این طرح، اختیار مشخص کردن معیارهای علمی برای پذیرش دانشجویان به دانشگاه‌ها داده می‌شود.

به گزارش خانه ملت، رضا صابری با انتقاد از بروز مشکلاتی در روند سنجش و پذیرش دانشجو طی سال‌های اخیر، از تلاش کمیسیون آموزش و تحقيقات مجلس برای ضابطه‌مند کردن روند پذيرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی خبر داد.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با تصویب طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌ تحصیلات تکمیلی، سازمان سنجش تنها متولی برگزاری آزمون برای دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی خواهد بود، تصریح کرد: با تصویب نهایی این طرح که حلقه تکمیل‌کننده طرح جامع سنجش و پذیرش دانشجو است تکلیف دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ناپیوسته روشن خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه با تصویب طرح مذکور دانشگاه‌های مختلف در سراسر کشور با تعیین معیارهای لازم نسبت به گزینش دانشجویان خود اقدام خواهند کرد، گفت: با نظارت بر عملکرد گزینش دانشگاه‌ها از اعمال سلیقه در پذیرش افراد نیز می‌توان جلوگیری کرد.

صابری، افزایش اختیارات دانشگاه‌ها در سنجش و پذیرش دانشجو را زمينه‌ساز ارتقای بار علمی کشور به جهت برخورداری از نفرات نخبه در هیات‌های علمی منجر خواهد شد، تصریح کرد: با سپردن مسئوليت گزینش دانشجویان از سوی دانشگاه‌ها آن هم در مقاطع تحصیلات تکمیلی شاهد بهبود وضعیت نسبی آموزش عالی کشور در سطح کارشناسی ارشد و دکتری خواهیم بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه ما در تصویب این طرح به دنبال بررسی شاخص‌های دانشگاه‌های مختلف در سنجش و پذیرش دانشجو هستیم، گفت: دانشگاه‌ها با تصویب این طرح باید با مشخص کردن شاخص‌های علمی خود از بین درخواست‌کنندگان برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نسبت به پذیرش آن‌ها اقدام کنند که این مهم تحولی شگرف در آموزش عالی دکشور است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با تصویب نهایی طرح مذکور سازمان سنجش و آموزش کشور اختیار برگزاری آزمون اولیه را دارد.

کد خبر 277796

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha