شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳
۰ نفر

همزمان با سفر فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به غزه و اعلام حمایت او از تشکیل کشور فلسطین، روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال به نقل از منابع خبری خود از افزایش شمار کشورهای اروپایی خبر داد که کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند.

فلسطین

اين روزنامه در گزارش خود كه ديروز آن را منتشر كرده، نوشت: متحدان اروپايي واشنگتن بدون توجه به‌نظر آمريكا، در مسيري متفاوت در زمينه ماجراي فلسطين قرار گرفته‌اند. مقامات اروپايي گفته‌اند كه كشورهاي اروپايي ديگر قرار است مانند سوئد كشور مستقل فلسطين را به رسميت بشناسند. اين روزنامه از يك مقام ارشد اروپايي بدون ذكر نامش نقل كرده: ما تا ابد منتظر نمي‌مانيم و درباره فلسطين تصميم مي‌گيريم.

علاوه بر دولت سوئد، پارلمان‌هاي انگليس و ايرلند هم با تصويب قطعنامه‌هايي از دولت‌هاي خود خواسته‌اند كه كشور فلسطين را به رسميت بشناسد. پارلمان فرانسه هم طرحي را در اين زمينه تهيه كرده و قرار است به‌زودي آن را تصويب كند. اين اقدامات خشم مقامات رژيم صهيونيستي و واكنش دولت آمريكا را برانگيخته‌است. اما به‌نظر مي‌رسد اين موج فلسطيني كه سرآغازش جنگ اخير غزه و بسيج افكارعمومي جهان عليه تل‌آويو بود، در اروپا به راه افتد و قرار نيست بازبايستد.

موگريني روز جمعه در بيت‌المقدس در ديدار با نخست‌وزيررژيم صهيونيستي نسبت به وضعيت خطرناك بي‌سابقه‌اي كه براي اين رژيم ايجاد شده هشدار داد. او در اين سفر گفت كه مي‌خواهد تا قبل از پايان دوره كاري‌اش يعني تا 5سال ديگر، تشكيل كشور مستقل فلسطين را ببيند. سفر خانم موگريني به سرزمين‌هاي اشغالي در روزهايي صورت گرفته كه بيت‌المقدس به صحنه رويارويي گسترده ميان نظاميان رژيم صهيونيستي با معترضان فلسطيني تبديل شده‌است.

اين درگيري‌ها روز جمعه و ديروز به‌شدت ادامه داشت. ممنوعيت ورود فلسطيني‌ها به مسجد‌الاقصي و همچنين دستوري كه نخست‌وزير اين رژيم براي تخريب خانه 3فلسطيني در بيت‌المقدس صادر كرده، به اين درگيري‌ها دامن زده‌است. ديروز موگريني در سفر به غزه با مسئولان سازمان‌هاي امدادو بازسازي غزه ديدار كرد و از برنامه اتحاديه اروپا براي كمك بيشتر به بازسازي غزه خبر داد. با گذشت ماه‌ها از جنگ اخير غزه، اين شهر هنوز ويران است و مردم در ميان خانه‌هاي خراب شده در حملات صهيونيست‌ها زندگي مي‌كنند.

کد خبر 277150

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha