همشهری آنلاین: رئیس فدراسیون والیبال گفت برای بالا بردن آمادگی نوجوانان تیم ملی، آنها در قالب یک تیم در لیگ برتر والیبال شرکت می‌کنند.

داورزنی

داورزنی، رییس فدراسیون والیبال که به همراه محمود افشاردوست دبیر و علی دریا بیگی ، سرپرست و علیرضا شهیدیان مدیرعامل باشگاه ارتعاشات در نشست خبری رونمایی از پیراهن تیم ملی والیبال نوجوانان حضور داشت اظهار کرد: بعد از بررسی‌هایی که انجام دادیم تصمیم گرفتیم تا یک مدل مناسب برای آماده سازی تیم ملی والیبال نوجوانان را پیاده کنیم. یک راه این بود که بازیکنان تیم ملی والیبال نوجوانان جذب باشگاه‌های لیگ برتری شوند. طبیعتا در این صورت به آنها کم بازی می‌رسید و هر کدام ممکن بود در یک بازی دو یا سه امتیاز دست به توپ شوند. اما مدل دیگری از چند سال قبل مد نظر ما بود که امسال تصمیم گرفتیم آن را تست کنیم . به این صورت که شکل اصلی تیم ملی والیبال نوجوانان و مربیانش با حمایت یک اسپانسر به عنوان تیم باشگاهی در لیگ برتر شرکت کنند تا بتوانند در جریان بازی‌های لیگ به هماهنگی کامل با یکدیگر برسند. ما سعی کردیم در حوزه استعدادیابی و گزینش و در جهت ارتقا سطح فنی تیم چاره اندیشی کنیم. این یک مدل پیاده شده بود که تصمیم گرفتیم آن را به بهترین شکل اجرا کنیم و به ورزش کشور ارائه دهیم.

وی افزود: در سال‌های گذشته هم وقتی فرصت به امثال میلاد عبادی پور می‌رسید تا در تیم‌های باشگاهی بیشتر بازی کنند شاهد بودیم که زودتر به تیم ملی بزرگسالان می‌رسیدند. خو‌شبختا‌نه چند شرکت حاضر شدند از تیم ملی والیبال ایران حمایت کنند شرکت ارتعاشات صنعتی ایران هم به عنوان حامی مالی انتخاب شد تا به مدت سه سال از ترکیب تیم ملی والیبال نوجوانان حمایت کند تا بازیکنان این رده سنی بتوانند با دغدغه‌ کمتر و آرامش بیشتر در لیگ حضور داشته باشند. به نظر من این تیم توانایی‌های زیادی دارد. هدف اصلی ما این است که این ترکیب برای مسابقات 2015 آماده شود و بتوانیم روی سکو برویم.

در این لحظه پدر مرحوم حسین معدنی ، سرمربی اسبق تیم ملی والیبال ایران و باشگاه ارتعاشات به جلسه آمد. او با مشاهده تصاویر پسرش در سالن جلسه به شدت گریه کرد و برای دقایقی این نشست متوقف شد.

در ادامه این جلسه علیرضا شهیدیان مدیرعامل باشگاه ارتعاشات صنعتی به ایرادات سخنانی پرداخت و اظهار کرد: دو دلیل برای حضور مجدد ما در ورزش بود اول این که فقط برای حمایت و بنا به تشخیص دوست و برادرم داورزنی تصمیم گرفتم به ورزش بیایم. دوم این که خدا رحمت کند حسین معدنی به من حرفی زد که هرگز نتوانستم آن را فراموش کنم. ما پنج سال پیش با حسین معدنی به والیبال وارد شدیم. او همیشه به من می‌گفت که باید از نوجوانان حمایت کرد. نظرش این بود که باید خودمان در ورزش دانه بکاریم و این بهتر است که نهال دیگران تحویل بگیریم. در نهایت به این فضا رسیدیم که باید از تیم ملی والیبال نوجوانان حمایت کنیم. هدف ما صرفا حمایت از ملی‌پوشان نوجوان برای موفقیت در مسابقات ملی است و همین جا قبل از شروع لیگ برتر اعلام می‌کنم که اصلا نتیجه‌ این لیگ برای ما مهم نیست و هر نتیجه‌ای که ملی‌پوشان بگیرند ارزشمند است. حتی اگر در لیگ تیم آخر شویم باز هم برای ما مهم نیست. من اختیار فنی این تیم را به برادرم داورزنی داده‌ام و هیچ گاه در موارد فنی دخالتی نمی‌کنم. فقط و فقط نیت ما حمایت از این تیم است.

در ادامه این جلسه پرسش و پاسخ‌هایی مطرح شد. رییس فدراسیون والیبال گفت: امروز والیبال آنقدر بزرگ شده که همه می‌خواهند آن را بزنند و ما باید همدل باشیم. دشمنان این نظام نمی‌توانند ببینند که والیبال در ویترین این آب و خاک موفق بوده است. بحث های مختلفی که در کارشکنی ورزشی صورت می‌گیرد را نباید ساده گرفت. در نظر داشته باشید که رییس فدراسیون اتریش تمام توان خود را به کار می‌بندد تا ایرانی ها را از هر میزبانی محروم کنند. یا از لابی‌های مختلف رییس فدراسیون جهانی والیبال را تحت فشار قرار می‌دهند که بیانیه‌هایی را صادر کند. در این فضا والیبال ایران تیم‌های بزرگ جهان را شکست می‌دهند و میزبانی به دست می‌آورد. هیچ کس نمی‌تواند موفقیت‌های والیبال ایران را به عنوان ویترین نظام سانسور کند. دشمنان این آب و خاک میلیاردها هزینه می‌کنند تا تصویر نامطلوبی از ایران بدهند، اما والیبال تمام نقشه‌ها را بر هم ریخته است. ما نباید از این مسائل اتفاقی بگذریم.

همچنین علیرضا شهیدیان در پاسخ به پرسشی میزان قرارداد بازیکنان تیم نوجوانان گفت: مبلغ قراردادها را به صورت کلی و شفاف اعلام می‌کنم . ما برای سه سال حدود سه میلیارد تومان با فدراسیون والیبال توافق ‌کرده‌ایم و اگر لازم باشد هر حمایت دیگری را هم انجام می‌دهیم.

در پایان این مراسم کلیپی از حسین معدنی از حضورش در شرکت ارتعاشات و تیم ملی پخش شد و همچنین از پیراهن جدید تیم ارتعاشات نیز رونمایی شد که روی این پیراهن تصویر حسین معدنی نقش بسته بود و همچنین دست‌خط او با این مضمون به چشم می‌خورد: چو ایران نباشد تن من مباد.

کد خبر 277136

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha