رئیس ستاد محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه مصوبه‌ای برای ایجاد محدودیت و ممنوعیت‌های لازم برای جلوگیری از آلودگی و حفاظت از منابع آبی رودخانه‌های حفاظت شده جاجرود، کرج و لار مطرح شده است، گفت: به‌دلیل محدودیت‌‌های کمی و کیفی در منابع تأمین‌کننده آب شرب کلانشهر تهران و کرج، این موضوع به‌عنوان مسئله امنیت اجتماعی تهران تلقی و ضوابطی خاص ایجاد شده است.

آلودگی رودخانه


علي محمد شاعري، با اشاره به روش‌هاي كنترلي و پيشگيري از آلايندگي آب در شهر تهران افزود: مهم‌ترين پيشنهاد براي كنترل و پيشگيري آلايندگي آب اجراي مصوبه 16 شهريورماه سال 78 شوراي‌عالي امنيت ملي در مورد كيفيت آب شرب تهران است. وي با بيان اينكه اين مصوبه به‌منظور ايجاد محدوديت و ممنوعيت‌هاي لازم براي جلوگيري از آلودگي و حفاظت از منابع آبي رودخانه‌هاي حفاظت شده جاجرود، كرج و لار است، اظهار كرد: به‌دليل محدوديت‌‌هاي كمي و كيفي در منابع تأمين‌كننده آب شرب كلانشهر تهران و كرج، اين موضوع به‌عنوان مسئله امنيت اجتماعي تهران تلقي و ضوابطي خاص ايجاد شده است.

رئيس ستاد محيط‌زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران با تأكيد بر اينكه اين مصوبه داراي راهكارهاي كوتاه‌مدت و بلندمدت بوده است، خاطرنشان كرد: سازمان حفاظت محيط‌زيست، وزارت نيرو، ستاد كل نيروهاي مسلح، وزارت راه و شهرسازي، وزارت كشور، وزارت جهادكشاورزي و قوه قضاييه را ملزم به اجراي برنامه‌هايي كرده است. وي با اشاره به اينكه در حال حاضر بحث تأمين آب و وضعيت بحراني آب شرب در شهر تهران به‌وجود آمده است، افزود: براي برون‌رفت از اين وضعيت بحراني بايد بازسازي و اصلاح شبكه‌هاي فرسوده آب شرب، جداسازي شبكه آب شرب و آب خام و همچنين تناسب بين تعرفه و ميزان مصرف آب شرب مدنظر قرار گيرد. شاعري ادامه داد: تأكيد بر رعايت الگوي مصرف با مشاركت شهروندان از طريق آموزش، جريمه و سياست‌هاي تشويقي و تنبيهي، در دستور كار قرار گرفته است.

 

کد خبر 277081

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha