جلسات مشترک میان نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر تهران یکی از بهترین فرصت‌ها برای پیدا کردن راه‌های قانونی در جهت حل مشکلات پایتخت به‌شمار می‌رود.

شورای

اين روزها به‌نظر مي‌رسد كه اعضاي شورا و نمايندگان مجلس برگزاري نشست‌هاي مشترك را در دستور كار قرار داده‌اند چراكه قرار است اين هفته ميان اعضاي كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس و اعضاي شوراي شهر تهران و شوراي‌عالي استان‌ها نشست مشتركي برگزار شود. اينطور كه عنوان شده در اين نشست اعضاي هيأت رئيسه مجلس و مسئولاني از شهرداري تهران نيز حضور خواهند يافت تا در مورد مسائل و مشكلات شوراها و شهرداري‌ها بحث شود. حتي اعلام شده كه در همين راستا فردا مهدي چمران و محمدباقرقاليباف به همراه تعدادي از اعضاي شوراي شهر تهران و شوراي‌عالي استان‌ها به صحن علني مجلس مي‌روند.

مهدي چمران، رئيس شوراي شهر تهران در رابطه با اينكه چه موضوعاتي قرار است در اين نشست مطرح شود به همشهري گفت: «مهم‌ترين موضوع، اصلاح قانون شوراهاست. البته پيش از اين در 2جلسه با دوستاني كه قرار است در اين نشست شركت كنند، درخصوص همين موضوع مشورت كرده‌ايم‌ و نتيجه مطالعات صورت گرفته در نشست مطرح مي‌شود تا به جمع‌بندي مناسبي برسيم.» اينطور كه رئيس شوراي شهر تهران عنوان كرد در اين نشست، درباره مسئله «طرح انتخاب شهردار در مجلس» بحث نمي‌شود چراكه اين طرح اساسا منتفي شده است و موافقي ندارد.

در اين ميان اگرچه كوليوند نايب‌رئيس كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس شوراي اسلامي از مراحل پاياني بررسي طرح اصلاح قانون شوراها و احتمال مطرح‌شدن اين طرح در صحن علني هفته پيش‌رو خبر داده اما اعضاي شوراي‌عالي استان‌ها عنوان مي‌كنند از آنجا كه طرح نياز به بررسي بيشتر دارد، بعيد به نظر مي‌رسد در صحن علني اين هفته مجلس مطرح شود.

  • كميته‌هاي مشترك مجلس و شورا فعال‌تر مي‌شوند

در راستاي تعامل مجلس و شوراي شهر، سال گذشته كارگروه مشتركي بين اعضاي شوراي شهر و مجمع نمايندگان استان تهران تشكيل شد. رئيس شوراي شهر تهران در پاسخ به سؤال همشهري كه چه زماني اين كارگروه‌ تشكيل جلسه خواهد داد؟ گفت: «در ذيل اين كارگروه، 5كميته تخصصي تعريف شد كه يكي از آنها كميته معماري و شهرسازي بود كه مسئوليت آن برعهده بنده گذاشته شد. در اين كميته آقايان مهندس هاشمي و نجابت و خانم دكتر افتخاري شركت مي‌كنند كه روز شنبه (امروز) تشكيل جلسه خواهيم داد.»

به گفته چمران موضوع جلسه كميته مشترك، حريم تهران خواهد بود كه در آن معاون وزارت راه و شهرسازي، معاون استاندار تهران و معاونين شهردار تهران نيز حضور خواهند داشت. وي با بيان اينكه اين كميته به‌صورت دوره‌اي و هر سه‌هفته يك‌بار تشكيل جلسه مي‌دهد، افزود: گزارش‌هاي 4كميته مشترك مجلس و شوراي شهر را خواهم گرفت تا اگر خيلي فعال نيستند، فعال‌تر شوند.

کد خبر 277056

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha