همشهری آنلاین: باراک اوباما، رئیس جمهوری که حزب دموکراتش در انتخابات میاندوره ای آمریکا مجلس سنا را به جمهوریخواهان واگذار کرد گفت صدای آمریکاییان را شنیده و آماده همکاری با حزب رقیب است.

mcconnell obama

به گزارش يورونيوز اوباما گفت: به عنوان رئيس جمهور، مسئولیت منحصر به فرد من اطمینان از از حرکت نایستادن واشنگتن است. می خواهم به تمام آنهایی که رای دادند بگویم؛ صدای شما را شنیدم و به دو سوم از واجدان شرایط رای دادن که در انتخابات شرکت نکردند؛ صدای شما را هم شنیدم.

میچ مک کانل (Mitch McConnell) سناتور جمهوری خواهی که رهبری سنا را در دست می‌گیرد گفت: «سنا در چند سال اخیر اساساً چیزی انجام نداده است و ما این روند را تغییر می دهیم.»

وی همچنین اگرچه وعده داد حزبش مانع تصویب لوایح دولت نخواهد شد اما در جواب به آقای اوباما محتاطانه سخن راند.

مک کانل گفت: فکر می‌کنم نگاه من به تمام تبعات این انتخابات اعتماد است، اعتمادی که محک زده خواهد شد و خواهیم دید چه پیش می آید. مردم آمریکا خواست خود را اعلام کردند و دولتی دوپاره تحویلمان دادند. سوالی که می‌ماند این است که من، رئيس جمهوری، سخنگو و هم حزبی‌های ما در چنین وضعیتی و با چنین دولتی چه می‌خواهیم بکنیم.

اگرچه تردیدی در متمایز بودن خط مشی جمهوریخواهان و دموکرات‌ها وجود نداشته است اما در عین حال دو نگاه متفاوت این دو حزب اغلب در قالب سیاستهایی بسیار بنیادین هم تجلی نیافته است.

کد خبر 276965

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha