همشهری آنلاین: حق پخش لیگ جهانی سال ۲۰۱۴ تاکنون از سوی صدا و سیما به فدراسیون بین المللی پرداخت نشده و اگر این روند ادامه یابد، حضور ایران در لیگ جهانی سال ۲۰۱۵ نیز با مشکل جدی روبرو خواهد شد.

والیبال

به گزارش "ورزش سه"، امروز ( 14 آبان) خبری منتشر شد مبنی بر اینکه پاداش ملی پوشان والیبال ایران از سوی فدراسیون بین‌المللی این رشته به دلیل پرداخت نشدن حق پخش ۳۵۰هزار دلاری لیگ جهانی از سوی صدا و سیما، بلوکه شده است.

هومن باقری رئیس کمیته روابط بین الملل فدراسیون والیبال معتقد است پرداخت پاداش ملی پوشان والیبال به ایران و حق پخش از سوی صدا و سیما به فدراسیون بین‌المللی ربطی به یکدیگر ندارند که فدراسیون بین‌المللی بخواهد پاداش ایرانی‌ها را به این دلیل بلوکه کند. او مي‌گويد: مطالبات فدراسیون والیبال ایران از فدراسیون بین‌المللی این رشته بابت حضور در لیگ جهانی سال ۲۰۱۳ نیز به دلیل مشکلات تحریم‌ها پرداخت نشده است، در صورتی که حق بخش سال ۲۰۱۳ لیگ جهانی به مبلغ ۲۵۰ هزار دلار از سوی صدا و سیما پرداخت شده است. البته حق پخش لیگ جهانی سال ۲۰۱۴ به مبلغ ۳۵۰ هزار دلار تاکنون از سوی صدا و سیما به فدراسیون بین‌المللی پرداخت نشده و این سازمان چهار ماه تاخیر به رغم مفاد قرارداد در پرداخت حق پخش داشته است که اگر این روند ادامه یابد، حضور ایران در لیگ جهانی سال ۲۰۱۵ نیز با مشکل جدی روبرو خواهد شد.

رئیس کمیته بین الملل فدراسیون والیبال درباره نحوه دریافت طلب ایران از فدراسیون بین‌الملل این رشته ورزشی گفت: نکته نخست در این باره این است که این طلب تنها بابت پاداش بازیکنان نیست بلکه حق حضور ایران در مسابقات مختلف مانند لیگ جهانی، قهرمانی جهان و سایر رقابت‌هایی که زیر نظر فدراسیون بین‌المللی برگزار می‌شود، است. تاکنون در چند مورد با هماهنگی فدراسیون بین‌المللی والیبال برخی هزینه‌هایی که ایران باید پرداخت کند مانند هزینه‌های نفرات و یا بازیکنان اعزامی بیشتر از پروتکل، ما به‌التفاوت تغییر بلیت کاروان اعزامی ایران از اکونومی با بیزینس کلاس و غیره از مبلغ طلبکاری ایران برداشت می‌شود، اما در کل به دلیل مشکلات تحریم‌ها نتوانستیم به صورت نقدی و یا واریز طلب ایران را دریافت کنیم.

کد خبر 276908

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha