همشهری آنلاین: معاون اول رئیس جمهوری مصوبه دولت برای واگذاری حداکثر پنج درصد از سهام شرکت‌های بیمه دانا، بیمه البرز، بیمه ‌آسیا، بانک تجارت، بانک صادرات ایران، بانک ملت، پست بانک و بانک رفاه را ابلاغ کرد.

به گزارش مهر، در ابلاغیه پرویز داوودی معاون اول رئیس جمهوری به وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران آمده است: هیئت وزیران در جلسه مورخ 31 تیر ماه 86، بنا به پیشنهاد  وزارت اقتصاد و به استناد  قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی سال 79  این مصوبه را به تصویب رسانده است.

براساس این ابلاغیه، واگذاری حداکثر پنج درصد از سهام شرکت‌های بیمه دانا، بیمه البرز، بیمه ‌آسیا، بانک تجارت، بانک صادرات ایران، بانک ملت، پست بانک و بانک رفاه توسط سازمان خصوصی‌سازی از طریق  بورس، به منظور کشف قیمت و عرضه تدریجی سهام آنها به عموم مردم در سال 86 مجاز است.

داوودی همچنین مصوبه دولت برای واگذاری 40 درصد از سهام 3 شرکت‌ ملی صنایع مس، فولاد مبارکه و آلومینیوم ایران(ایرالکو) را جهت فروش اقساطی در بورس داخلی و از طریق بازاریابی بین‌المللی به صورت عرضه بلوکی یکجای سهام آنها و یا با شرایط عرضه دو بلوک 20 درصدی از سهام حسب شرایط بازار در سال 86 را ابلاغ کرد.

کد خبر 27684

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز