همشهری آنلاین: امیر سرلشکر شهید غلامرضا مخبری در سال ۱۳۲۴ در قوچان متولد شد و تحصیلات متوسطه و ابتدایی را در همان شهر به پایان رساند.

غلامرضا مخبری

شهید غلامرضا مخبری از جمله شهدایی است که با جانفشانی و شجاعت، ماموریت‌های محوله را انجام داده و بارها مورد تشویق و تقدیر فرماندهان قرار گرفت تا اینکه در نهایت در یازدهم اسفندماه 61 به درجـه رفیع شـهادت نـائل شد.

وی در سال1343 با ورود به دانشگاه افسری تحصیلات خود را در تهران دنبال کرد و پس از اتمام دوره مقدماتی به درجه ستواندومی مفتخر شد و سپس به لشکر 16 زرهی نیروی زمینی منتقل و به تیپ 2 زنجان اختصاص یافت.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، فرماندهی یکی از یگانهای لشکر 16 زرهی را به عهده گرفت و در طول حضور در جبهه های حق علیه باطل با جانفشانی و شجاعت ماموریت های محوله را انجام می داد و بارها مورد تشویق و تقدیر فرماندهان قرار گرفت به همین علت به سمت فرمانده گردان 125 تیپ 2 لشکر 16 منصوب شد.

شهید مخبری در عملیات های بسیاری از جمله طریق القدس شرکت کرد که از تمامی این ماموریت ها سر بلند بیرون آمد.

پس از پیروزی در عملیات طریق القدس(آزادی بستان) به عنوان نماینده رزمندگان در محضر امام خمینی (ره) سخنرانی بسیار زیبایی ایراد کرد.

مدتی بعد به سمت فرماندهی تیپ 1 لشکر 16 زرهی نزاجا منصوب شد و در جبهه های کردستان مشغول ستیز با دشمن زبون شده و در نهـایت در تاریخ یازدهم اسفندماه سال 61 به درجـه رفیع شـهادت نـائل شد.

کد خبر 276602

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha