همشهری آنلاین: سازمان ملل متحد برای بیست و سومین سال متوالی به برداشتن تحریم‌های اقتصادی واشنگتن علیه هاوانا رای داد.

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، قطعنامه غیرالزام آور مجمع عمومی سازمان ملل با 188 رای موافق و تنها دو رای مخالف امریکا و رژیم صهیونیستی، خواستار پایان بخشیدن به پنج دهه تحریم اقتصادی آمریکا علیه کوبا شد، هر چند نتیجه این رای گیری نیز مشابه موارد قبلی بود.

برونو رودریگز وزیر خارجه کوبا به 193 عضو مجمع عمومی سازمان ملل گفت که رای این مجمع به برداشته شدن تحریم ها نشان می دهد که مشکلات جدی پیش روی بشریت، تغییر در نحوه برخورد با دیگران را ضروری کرده است.

وزیر خارجه کوبا با بیان این که لطمات اقتصادی ناشی از تحریم ها علیه هاوانا بالغ بر یک تریلیون دلار بوده است، هشدار داد که هزینه انسانی این تحریم ها روبه فزونی است.

رودریگز ادامه داد: حدود 77 درصد کوبایی ها در شرایط تحریم های اقتصادی آمریکا به دنیا آمده اند، تحریم هایی که خانواده های کوبایی را در تنگنا قرار داده است.

به گفته وزیر خارجه کوبا، هیچ فرد درستکاری در آمریکا و در خارج از این کشور، نمی تواند با پیامدهای ویرانگر حاصل از تحریم ها موافق باشد.

براساس این گزارش، حسین دهقانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز تحریم های وضع شده آمریکا علیه کوبا را نابجا خواند و گفت که هاوانا ارزشمندی خود را در جایگاه یک نقش آفرین بین المللی نشان داده است.

کد خبر 276343

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha