گروه اجتماعی: رئیس کل دادگستری استان تهران با تأکید بر اجرای صحیح قانون در دستگاه قضائی و انتظامی‌گفت:تعداد زیاد زندانیان در کشور در شأن نظام اسلامی‌نیست.

وی افزود: نباید برداشت‌های شخصی خود را به اسم دین و قانون به جامعه تحمیل کنیم زیرا این موضوع به نفع دستگاه قضائی و ناجا نبوده و یکی از آسیبها تلقی می‌شود.

علیرضا آوایی در همایش پلیس، جامعه و امنیت اجتماعی که با حضور فرمانده و مسئولان نیروی انتظامی‌و مقامات قضائی استان تهران و جمعی از نمایندگان مجلس برگزار شد، گفت: برخورد با برخی از علل ناامنی در اختیار تشکیلات قضائی و انتظامی‌است و بسیاری از آن نیز در اختیار ما نیست ولی آن مقدار که سهم و وظیفه ماست اگر با تمامی‌توان و با استفاده از همه ظرفیتها انجام شود تحول چشمگیری انجام می‌شود.

وی گفت: افراط و تفریط در برخوردها و متوسل شدن به شیوه‌های خلاف شرع و قانون حتی اگر با انگیزه مقدس نیز انجام شود یکی از آسیب‌های پیش روست زیرا زمانی که قانون اختیارات لازم را به ما داده است هیچ نیازی نداریم تا برای رسیدن به موفقیت از اقداماتی بیش از آنچه قانون اجازه آن را به ما داده است استفاده کنیم زیرا این موضوع نه به نفع دستگاه قضائی، نه نیروی انتظامی‌و نه به صلاح کشور است.

وی گفت:نباید برداشت‌های خودمان را به عنوان دین و قانون به جامعه تحمیل کنیم زیرا این موضوع به ما آسیب می‌زند.

آوایی با انتقاد از تعداد زیاد زندانیان در کشور گفت: گرچه مجازات می‌تواند موثر واقع شود اما نباید توقعی ایجاد شود که جامعه و مسئولان احساس کنند به عنوان پلیس و دستگاه قضائی همه مشکلات را می‌توانیم با زندان و دستگیری حل کنیم.

کد خبر 27628

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز