همشهری آنلاین: سینمای ایران در بخش بهترین فیلم، بازیگر مرد، کارگردانی، فیلمنامه و بازیگر زن نامزد پنج جایزه از جوایز سینمایی آسیا - پاسیفیک شد.

آسیا پاسیفیک

به گزارش ايسنا؛ محمد اطبايي یکی از اعضای هیات انتخاب این جایزه اعلام کرد: سینمای ایران با نامزدی «عصبانی نیستم!» در دو رشته بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد (نوید محمدزاده)، فیلم «قصه‌ها» در رشته بهترین کارگردانی، فیلم «ملبورن» در رشته بهترین فیلمنامه و مریلا زارعی برای بهترین بازیگر زن برای فیلم «شیار 143» حضور درخشانی در این دوره از جوایز سینمایی آسیا - پاسیفیک دارد.

او گفت: گراهام کویرک - شهردار بریسبان - امروز فیلم‌های نامزد هشتمین جوایز سینمای آسیا - پاسیفیک را اعلام کرد که 36 فیلم از 21 کشور این منطقه برای دریافت مهم‌ترین جایزه سینمایی دو قاره به رقابت خواهند پرداخت.

به گفته وی، چین و روسیه هر یک با شش نامزدی و ایران با پنج نامزدی و کره‌جنوبی و استرالیا با چهار نامزدی دارای بیشترین نماینده در فهرست برترین‌های آسیا - پاسیفیک هستند. هم‌چنین ترکیه و هنگ‌کنگ با سه نامزدی، هند، کردستان عراق، فیلیپین، سریلانکا و قزاقستان نیز با دو نامزدی در جایگاه بعدی قرار دارند.

فیلم نهنگ ساخته آندری ژویاگینتسف که پیش از این جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره کن را به خود اختصاص داده بود، در سه رشته بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمبرداری نامزد شده است.

اطبایی یادآور شد: مراسم اعطای هشتمین دوره جوایز سینمایی آسیا - پاسیفیک که از آن به عنوان "اسکار منطقه" نام برده می‌شود، در شامگاه روز پنج شنبه 20 آذر ماه در شهر بریسبان استرالیا برگزار می‌شود و اصغر فرهادی به عنوان رییس هیات داوران این جایزه حضور دارد.

او همچنین در ادامه به خبرنگار ایسنا گفت: بنا به گفته مسئولان جایزه آسیا - پاسیفیک این جشنواره از نظر کمّی و کیفی در حد بالایی بود و حدود 350 فیلم به دبیرخانه ارسال شده بودند.

وی افزود: از آنجا که امکان دیدن این تعداد فیلم توسط هیأت انتخاب نبود، خوشبختانه امسال یک هیأت انتخاب اولیه فیلم‌ها را بازبینی کرد و پس از آن در مرحله دوم هیأت هفت نفره انتخاب 150 فیلم را شروع به دیدن کردند.

کد خبر 276224

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha