همشهری آنلاین: با بازگشت آخرین گروه از حاجیان امروز رسما پرونده حج سال ۱۳۹۳ بسته شد.

بازگشت حجاج

به گزارش ایسنا، حج امسال که از چند روز مانده به آغاز ماه ذی‌الحجه آغاز شده بود با انجام پروازهای سه شرکت هواپیمایی عربستان، ایران ایر و ماهان رسما با بازگشت آخرین گروه از حاجیان که در مدینه به سر می‌بردند به پایان رسید.

امسال پروازهای حج پس از سال‌ها گمانه‌زنی و پیگیری مقدمات لازم سرانجام از فرودگاه امام خمینی (ره) انجام شد و حاجیان شش استان مرکزی کشور از طریق این فرودگاه به سرزمین وحی اعزام شدند.

در مجموع حدود 20 هزار حاجی از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) به عربستان اعزام شده و در بازگشت نیز از شهرهای مختلف عربستان در این فرودگاه بازگشتند.

با وجود این‌که شرکت فرودگاه‌های کشور خبر از انجام پیگیری‌های لازم برای تحویل بار حاجیان در درب منازل آنها داده بود با مخالفت سازمان حج و زیارت این مساله به سال‌های آینده موکول شد و حاجیان بارهای خود را در ترمینال دریافت کردند.

با توجه به این که از مدت‌ها قبل فضایی در فرودگاه امام برای مستقبلین از حاجیان تدارک دیده شده بود میانگین زمان تحویل بار حاجیان تا خروج آنها از فرودگاه در عملیات حج سال 1393 به کمتر از 50 دقیقه رسید.

به گزارش ایسنا، با توجه به آماده‌نبودن سالن حج اصلی فرودگاه امام خمینی (ره) مسوولان این فرودگاه در پروازهای سال جاری یک سالن ارتباطی از فضای این فرودگاه را به ترمینال حاجیان اختصاص داده‌اند و بنا شد پیگیری‌های لازم برای تکمیل شدن فرآیند ساخت سالن اصلی حجاج این فرودگاه در سال‌های آینده انجام شود.

کد خبر 276223

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha