مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۶
۰ نفر

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران در نشست مشترک سازمان‌های بازرسی، پسماند و معاونت فرهنگی و اجتماعی تأکید کرد که در حوزه سبک زندگی ۳مسئله تقلیل زباله، تغییر جنس زباله و تفکیک زباله از مبدا را مدنظر قرار داده‌ایم تا با فرهنگسازی‌ و آموزش موفق به تغییر شیوه و رویه غلط فعلی شویم.

حجت‌الاسلام ميثم امرودي در نشست مشترك سازمان بازرسي، معاونت فرهنگي اجتماعي شهرداري تهران و سازمان مديريت پسماند كه با هدف انجام هماهنگي‌هاي لازم در اجراي طرح تفكيك زباله از مبدا با حضور مديران ارشد 3حوزه برگزار شد، تشكيل اين جلسه را بهانه و فرصتي براي تقدير از عملكرد مطلوب سازمان بازرسي خواند و گفت:

سازمان بازرسي همواره درپي حل مشكلات مجموعه شهرداري است و هرگز نخواسته خواسته‌هاي خود را در مسائل جاري، محقق كند. امرودي «دست‌گيري» به‌جاي «مچ‌گيري» را از ويژگي‌هاي بارز و ارزنده سازمان بازرسي برشمرد و افزود: نقش بازرسي، نقش ارزشيابي نيست بلكه بازرسي وظيفه هدايت و كنترل را به‌عهده دارد. وي با اشاره به موضوع يكپارچگي مديريت شهري گفت: تصور غلطي كه در اين زمينه شكل‌گرفته اين است كه همه ‌بار مسئوليت در امور شهري را به‌عهده شهرداري بگذارند، اما مبناي صحيح اين موضوع اين است كه هر حوزه، كار خود را انجام دهد اما بين حوزه‌هاي گوناگون هماهنگي برقرار باشد.

معاون فرهنگي اجتماعي شهردار تهران بر لزوم فرهنگسازي‌ در اين حوزه تأكيد كرد و گفت: از همكاران سازمان بازرسي تقاضا مي‌كنم شاخصه‌هاي ارزيابي، هدايت و كنترل را به‌صورت دقيق تعريف كنند. وي افزود: اگر شاخصه‌هاي بازرسي و نظارت به درستي تعريف نشود هر كسي مي‌تواند به اظهارنظر غيركارشناسي در اين حوزه بپردازد.

حسن كريميان، رئيس سازمان مديريت پسماند نيز در اين نشست ضمن تقدير از سازمان بازرسي، به ارائه آماري از وضعيت جمع‌آوري، تفكيك و بازيافت زباله در شهر تهران پرداخت و گفت: ترويج فرهنگ تفكيك زباله از مبدا بزرگ‌ترين خدمت به مردم و سلامت شهر است. كريميان با اشاره به اجراي طرح تفكيك زباله از مبدا به‌صورت پايلوت در برخي نواحي تصريح كرد: سازمان مديريت پسماند، بازيافت زباله را در مدارس فعال كرد، چراكه فرهنگسازي‌ در مدارس بيشتر جواب مي‌دهد.

مصطفي فيضي رئيس سازمان بازرسي نيز در اين جلسه با اشاره به 2ماموريت ويژه شهرداري در سال‌جاري گفت: موضوع انضباط در حوزه حمل‌ونقل و ترافيك و مسئله جمع‌آوري پسماند در سطح شهر مسائلي است كه توسط شهردار تهران اعلام شده و سازمان بازرسي وظيفه خود مي‌داند براي انجام هر چه بهتر اين دو ماموريت همراهي و همكاري داشته باشد. وي با اشاره به اينكه در حوزه پسماند نمي‌توان اين وضعيت را ادامه داد گفت: شهردار تهران نيز به همين دليل موضوع پسماند را مورد توجه قرار دادند و در حال حاضر بسيج شدن و همكاري با هم براي حل موضوع تنها راه چاره به‌نظر مي‌رسد.

کد خبر 275909

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha