شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: آب گریپ‌فروت به اندازه‌ی داروهایی مانند متفورمین که برای کاهش قند خون مصرف می‌شود موثر است.

حتماً می‌دانید که مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه برای کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دو موثر است؛ اما بهتر است بدانید که نتایج یک پژوهش جدید نشان داده است که از بین این میوه‌ها گریپ‌فروت نقش موثری در مقابله با این بیماری دارد.

محققان دانشگاه Berkeley(در کالیفرنیا) به این نتیجه رسیده‌اند که آب گریپ‌فروت به اندازه‌ی داروی اصلی دیابتی‌ها یعنی همان متفورمین برای کاهش قند خون موثر عمل می‌کند.

آب گریپ‌فروت: کاهش 13 تا 17 درصدی قند خون

در طی این پژوهش محققان آمریکایی موش‌های آزمایشگاهی را به سه دسته تقسیم‌بندی کرده و آن‌ها را با آب‌میوه‌های متعدد تغذیه کردند: گروه اول با آب قند، گروه دوم با آب گریپ‌فروت و گروه سوم با ترکیب آب و متفورمین تغذیه شدند. قبل از شروع این دوره همه‌ی موش‌ها رژیمی سرشار از چربی داشته‌اند.

محققان مشاهده کردند موش‌هایی که آب گریپ‌فروت دریافت کردن در مقایسه با موش‌هایی که آب قند خورده‌اند 18 درصد وزن بیشتر لاغر شده‌اند و میزان قند خون آن‌ها نیز به میزان 13 تا 17 درصد کاهش پیدا کرده است.

تعجب محققان از این بوده است که تأثیر آب گریپ‌فروت روی میزان قند خون به اندازه‌ی تأثیر آب و متفورمین (موش‌های گروه سه) بوده است.

البته مشکل اینجاست که لازم است که روزانه 4 لیوان بزرگ آب گریپ‌فروت مصرف شود تا به اندازه‌ی دارو موثر عمل کند.

البته این مسئله مانع از کار محققان نشده است. هم اکنون این محققان در حال بررسی تأثیر میزان کمتری از این نوشیدنی روی میزان قند خون هستند. در نتیجه شما می‌توانید برای کنترل هر چه بیشتر قند خونتان با مشورت با پزشک خود از این میوه نیز بهره‌مند شوید.

منبع: topsante

کد خبر 275811

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha