شورای پول و اعتبار ۳سال فرصت در اختیار بانک‌ها قرار داده تا بنگاه‌های غیربانکی خود را واگذار کنند، درحالی‌که غلامرضا تاجگردون، عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار در پاسخ به این پرسش که دولت آیا گزارش جدیدی در این زمینه ارائه کرده است؟

بانک

عنوان كرد: خير، تاكنون گزارشي نداده است. انتقاد از بنگاه‌داري بانك‌ها در ماه‌هاي اخير افزايش يافته و حتي رئيس‌جمهور هم خواستار خروج بانك‌ها از بنگاه‌داري شده است. به گزارش همشهري، چند‌ماه پيش ولي‌الله سيف، رئيس‌كل بانك مركزي در نامه‌اي به مديران عامل بانك‌ها از آنها خواست تا به بنگاه‌داري‌هاي غيرضرور پايان دهند و سقف سرمايه‌گذاري در شركت‌هاي خود را تا 3سال آينده به 40درصد سرمايه پايه بانك برسانند.

پيش از اين حميد تهرانفر، معاون نظارتي بانك مركزي تعداد شركت‌هايي كه بانك‌ها در آن سهام دارند را 600شركت و حجم سرمايه بانك‌ها در اين شركت‌ها را بيش از 26هزار ميليارد تومان اعلام كرده بود. چندي پيش هم مجلس فوريت طرحي را تصويب كرد كه براساس آن، تمامي بانك‌ها و مؤسسات مالي، پولي و اعتباري بايد فقط فعاليت بانكداري داشته باشند و مكلفند حداكثر ظرف يك سال شركت‌هاي سرمايه‌گذاري، كارخانه‌ها و بنگاه‌هاي خود را واگذار كنند.

کد خبر 275668

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha