همشهری آنلاین: مدال طلای رقابت‌های پرتاب وزنه بازی‌های پاراآسیایی که روز سوم مسابقات به نام مرتضی مختاری ثبت شده بود، به علیرضا مختاری رسید.

M.Mokhtari

به گزارش روابط عمومي فدراسيون ورزش‌هاي جانبازان و معلولين، در جریان رقابت‌های پرتاب دیسک مردان کلاس F53/54 در حالی که نام مرتضی مختاری به عنوان نفر اول این کلاس و برنده مدال طلا اعلام شده بود، بعد از مدتی نام نفر دوم که وی هم نماینده ایران، یعنی علیرضا مختاری بود به عنوان قهرمان این رشته ثبت شد. دلیل این موضوع هم ادغام ورزشکاران دو کلاس عنوان شده بود که بعد از قرار گرفتن رکوردها در جدول، حتی با وجود این که مرتضی مختاری بیش از 8 متر پرتاب کرده بود، اما جایی در بین نفرات برتر که کمتر از او پرتاب کرده بودند نداشت.

طلای علیرضا مختاری یازدهمین مدال طلای کاروان ورزشی غدیر در این رقابت‌ها بود. علیرضا مختاری در روز یکشنبه نیز در پرتاب دیسک موفق به کسب یک مدال طلای دیگر شده بود.

بر اساس آنچه در سایت مسابقات درج شده است، علیرضا مختاری با 6 متر و 60 سانتی‌متر اول شده و عبدالرضا جوکار، دیگر نماینده کشورمان با 5 متر و 53 سانتی‌متر دوم شده است. این در حالی است که در جدول اعلام شده خبری از نام مرتضی مختاری که پیش از این و در ورزشگاه قهرمان اعلام شده بود، نیست.

بهمن رضایی، سرمربی تیم ملی دو و میدانی جانبازان و معلولین در این خصوص گفت: بر اساس قوانین، کلاس‌بندی ورزشکاران به صورت تئوری و بخشی هم به صورت عملی انجام می‌شود. در این ماده هم کلاس‌بندیها با حضور در مسابقه، کلاس مرتضی مختاری را تغییر دادند و او باید ا در کلاس جدیدش یعنی کلاس 4 مسابقه دهد. به همین دلیل بعد از اتمام مسابقه و با وجود اعلام نتایج، تصمیم گرفته شد تا مرتضی مختاری از این کلاس به کلاس دیگری برود و مدال طلای او هم به علیرضا مختاری که دوم شده بود تعلق گیرد که در نهایت به حال کاروان ایران فرقی نکرد و تنها نام مدال‌آوران ما تغییر کرد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر ورزشکار هندی که در این کلاس سوم شده بود، نیز کلاسش تغییر کرد که با توجه به چهارمی جوکار در این ماده، وی نیز با دو پله صعود صاحب مدال نقره شد.

بدین ترتیب و با توجه به این که مدال‌های طلا و نقره این ماده به نام ورزشکاران ایران ثبت شده بود، تغییری در مدال‌ها ایجاد نشد و تنها نام ورزشکاران کشورمان جا به جا شد.

دکتر بهروز برجسته، معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک هم در خصوص کلاس‌بندی ورزشکاران رشته دو و میدانی توضیحاتی ارائه داد.

وي گفت: کلاس‌بندی‌ها در دو مرحله برگزار می‌شود که برای تائید کلاس‌بندی در مرحله دوم باید عملکرد ورزشکار مطابق با آنچه در کلینیک دیده‌اند باشد. در مورد مختاری هم از آن جایی که سه نفر به نام مختاری در مسابقات شرکت کرده‌اند، فکر می‌کنم اشتباه کرده باشند.

مرتضی و علیرضا مختاری

وی از تغییر کلاس‌بندی در یک تا دو کلاس خبر داد و افزود: کلاس‌بندی‌هایی که در مرحله اول انجام دادیم مشابه همانی است که پیش‌بینی می‌کردیم. تنها یکی دو تغییر داشتیم که مثل کلاس هاشمیه متقیان به نفعمان بود.

معاون فنی کمیته ملی پاراالمپیک درخصوص عملکرد ورزشکاران ایرانی اظهار داشت: کاروان ایران از لحاظ عملکرد خوب بود و با آخرین ارزیابی که در ایران انجام داده بودیم برابر بود. در برخی موارد حریفان قدرتمندی داشتند و به همین دلیل نتایج در برخی موارد غافلگیرانه بود. در دو و میدانی نیز حتی بارش باران و شرایط جوی روی عملکرد ورزشکاران اثر بدی نداشت.

وی نیز از شرایط بد اسکان و تدارکات کره جنوبی گلایه کرد.

 

کد خبر 275603

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha