سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: در حالیکه زمان انتظار برای ویزیت در مطب‌های دکترها در آمریکا در حال افزایش است، ویزیت‌های آنلاین در این کشور رواج یافته است.

به گزارش سی بی اس گوگل سرویس جدیدی برای این کار را در دست آزمایش دارد. سایر شرکت‌ها نیز از هم اکنون سرویس‌های برای این کار را عرضه می‌‌کنند. به تدریج داریم به مرحله‌ای می‌رسیم که به جای دریافت دارو از «دکتری که در مطب است»، دارو را «دکتری که آنلاین است» برای‌مان نسخه می‌کند.

...

ساعت پنج بعدازظهر است خانم دکتر لورلی یالدن روپوش پزشکی‌اش را می‌پوشد و به اینترنت متصل می‌شود.

او به بیمارش سلام می‌کند: «سلام نیکولاس، امروز مشکلت چیست؟.» آپارتمان او اکنون به مطب دکتر تبدیل شده است و او آماده است با از آنجا با بیماران تماس بگیرد و مشکلات پزشکی آنها را حل کند.

دکتر یالدن جزء شمار فزاینده‌ای از پزشکان است که مشاوره آنلاین به بیماران می‌دهند. بیماران با دوربین و اتصال اینترنی می‌توانند وارد این شبکه شوند و هر زمانی، ۲۴ ساعته در هفت روز هفته، درخواست ارتباط با یک پزشک را بکنند.

یالدن توضیح می‌دهد: «ما می‌توانیم از این طریق لوزه‌ها، بثورات پوستی و التهاب ملتحمه بیماران را ببینیم. فکر نکنم در چنین موارد فرقی میان معاینه آنلاین و معاینه حضوری شخص وجود داشته باشد.»

خبرنگار ما از طریق دوربین اینترنتی مچش را به دکتر پیتر آنتال نشان داد و نظر او را درباره توده‌ای که روی آن به وجود آمده بود، پرسید: «دکتر می‌توانید ببینیدش.»

دکتر پس از مشاهده توده گفت: «این یک گانگلیون است.کیست‌های گانگلیونی یا کیست‌های تاندونی بسیار شایع هستند. ممکن است اولش بترسید و فکر کنید مثلا سرطان گرفته‌اید، اما این طور نیست.»

این دکتر برای یک شرکت مراقبت بهداشتی به نام AmWell کار می‌کند که در دو سال گذشته کسب و کار آن ۱۰۰۰ درصد رشد داشته است.

روی شوئنبرگ، مدیر شرکت، می‌گوید کلید موفقیت دسترسی آسان به پزشکان است.

او می‌گوید: « این خدمات برای افرادی که بیمه ندارند، افرادی که دور از مراکز مراقبت بهداشتی زندگی می‌کنند، افرادی که ترک کردن خانه برای‌شان مشکل است، مثلا افرادی که باید از بچه مراقبت کنند یا سالمندان و مبتلایان به بیماری‌های مزمن، بسیار مطلوب است. ما با طیف گسترده‌ای از افراد مواجهیم که مراقبت بهداشتی از راه دور(tele-health) استفاده می‌‌کنند.

شوئنبرگ می‌گوید هزاران دکتر موافقت کرده‌اند که به AmWell بپیوندند.

در حال حاضر ۲۲ درصد پزشکانی که با این شرکت قرارداد دارند، مشاوره‌های ویدئویی بر اساس طرح‌های بهداشتی بیماران ارائه می‌کنند و ۷۱ درصد می‌گویند تا سال ۲۰۱۷ این خدمات را انجام خواهند داد. در صورت وجود یک عارضه پزشکی وخیم بیمار فورا برای مراقبت حضوری دعوت خواهند شد.

یک شرکت دیگر به نام Telodoc که خدمات مشابهی را عرضه می‌کند، اکنون ۸ میلیون نفر را پوشش می‌دهد.
...

اما همه پزشکان وارد چنین طرح‌های بهداشتی نمی‌شوند. دکتر ویلیام گلوکمن می‌خواهد بیمارانش را به طور حضوری ببیند.

«من در حال حاضر وارد چنین برنامه‌هایی نمی‌شوم. اگر شما دل‌درد داشته باشید، من می‌خواهیم بتوانم شکم شما را لمس کنم، اگر شما آبریزش بینی و سرفه دارید، می‌خواهم با استتوسکوپ به صداهای ریه‌های‌تان گوش دهم.»

کد خبر 275552

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha