سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجله فوربز در گزارشی خبر از تولید ساعت مچی هوشمند توسط شرکت مایکروسافت و عرضه آن تا چند هفته دیگر داده‌است.

microsoft

به گزارش Cnet، بازار ساعت‌های هوشمند با معرفی محصولی به نام Apple Watch توسط اپل در یک ماه اخیر داغ‌تر شده و مایکروسافت هم قصد ورود به این بازار نوپا را دارد. در گزارش فوربز آمده که این محصول بر مبنای قابلیت‌های رهگیری سلامتی کاربر طراحی شده و نه تنها با محصولات مایکروسافت بلکه گوشی‌های آی‌فون و اندروید همزمان سازی (sync) می‌شود. این محصول قرار است تا قبل از پایان سال میلادی جاری به بازار بیاید.

با این حال شرکت مایکروسافت را می‌توان یکی از اولین شرکت‌های فن‌آوری به حساب آورد که ایده ساخت چنین محصولی را مطرح کردند. این شرکت در سال ۲۰۰۸ با چند شرکت ساعت سازی نظیر سواچ برای ساخت ساعت مچی هوشمند مجهز به یک سیستم عامل مخصوص موسوم به SPOT به توافق رسید. قرار بود این محصول با قیمت ۸۰۰ دلار به بازار عرضه شود اما اواخر همان سال طراحی و تولید آن منتفی شد.

پیشتر تابستان امسال فوربز یک گزارش دیگر در مورد ساعت مچی مایکروسافت منتشر کرده بود.

تاکنون شرکت سامسونگ با عرضه چند مدل ساعت مچی هوشمند با نام Galaxy Gear پیشرو در این بازار است. چند شرکت فن‌آوری دیگر نظیر موتورولا و ال جی نیز در حال عرضه محصول و ورود به بازار ساعت مچی‌های هوشمند هستند.

کد خبر 275482

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha