همشهری آنلاین: نماینده ولی‌فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی را نیازمند پشتوانه اقتصادی دانست و درباره برنامه سازمان اوقاف به منظور حمایت از حافظان قرآن و خیریه‌های حوزه موقوفات قرآنی، گفت: به دنبال ارائه مشوق و امکانات به حافظان قرآنی و معافیت مالی موسساتی هستیم که به امور قرآنی مشغول هستند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی با اشاره به جایگاه وقف‌های قرآنی در جامعه گفت: اقدامات برای توسعه و ترویج قرآن بدون پشتوانه اقتصادی میسر نخواهد بود.

وی با با بيان اينكه تنها قرآن می‌تواند ما را در برابر هجمه‌های فراوان و گسترده دشمنان محافظت کند، افزود: در حال حاضر با پشتوانه مالی بسیار زیاد جهان مسیحیت، کتاب انجیل با کیفیت بسیار زیبا چاپ و در سطح گسترده تبلیغ و توزیع می‌شود در حالی که برای قرآن این طور نیست.

محمدی با تأكيد بر نهادينه‌سازي فرهنگ وقف حتي در حوزه‌های علمیه، به بیان دیدگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در مورد وقف پرداخت و گفت: حضرت امام (ره) درست بعد از 70 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی به بیان دیدگاه خود در مورد وقف پرداخته و تاکید کردند، که موقوفات باید به حالت وقفیت خود باقی بماند.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، احیاء فرهنگ وقف را یک ضرورت مهم جامعه دانست و گفت: باید در این مورد برنامه‌ریزی مدونی انجام و از کلی‌گویی و پرداختن به کلیات خودداری شود.

محمدی، دولتی شدن وقف را اشتباه دانست و افزود: پایه و اساس اوقاف مردمی است و نباید آن را دولتی کرد. وقف تنها مختص افراد متمول نیست و یکی از راهبردهاي سازمان اوقاف و امور خیریه، مشارکت همه افراد و حتی افراد کم‌بضاعت در حوزه وقف است.

نماینده ولی فقیه با بیان این که خیرین باید به سمت موقوفات انتفاعی هدایت شوند، افزود: برای رفع نیازها جامعه به موقوفات کلان و انتفاعی نیازمند هستیم.

کد خبر 275381

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha