چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۱۰
۰ نفر

گروه سیاسی: رئیس جمهوری، وزرا و برخی اعضای کابینه، چهارشنبه این هفته هم پس از جلسه دولت در جمع خبرنگاران حاضر شدند و به پرسش‌های آنان پاسخ گفتند.

برخی از اظهارات اعضای کابینه در جمع خبرنگاران، مورد توجه ویژه رسانه‌ها قرار گرفت که از جمله آنها سخنان وزیر کشور درباره برگزاری مکانیزه انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی بود.

دستگیری عوامل مرتبط

وزیر اطلاعات دستگیری تعدادی از افراد مرتبط با برنامه‌ها و اقدامات هاله اسفندیاری و کیان تاجبخش را تائید کرد.[در همین ارتباط]

دولتمردان وارد حواشی نشوند

رئیس‌جمهوری در حاشیه‌ جلسه‌ هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان این‌که جلسات مشترک فصلی بین مجلس و دولت به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر و رفع مشکلات صورت می‌گیرد، فضای نشست مشترک اخیر را دوستانه توصیف و خاطرنشان کرد که در این نشست در مورد حمل و نقل، سهمیه‌بندی بنزین و سوخت بحث و گفت‌وگو شد و دیدگاه‌های‌مان را در این زمینه مطرح کردیم.

محمود احمدی‌نژاد در پاسخ به سئوالی مبنی بر طرح شعار تشکیل دولت کار و به ‌رغم آن وارد شدن برخی وزرا و مشاوران دولت به مسائل حاشیه‌ای از جمله اظهار نظرهایی که در مورد مطبوعات می‌شود، گفت: من همان اعتقاد اول را دارم و معتقدم که دوستان وارد حواشی نشوند و کار را برای مردم انجام دهند. 

فتنه علیه شیعیان

منوچهر متکی در حاشیه جلسه این هفته هیات دولت در جمع خبرنگاران، در رابطه با برخی از اظهارات مفتی های وهابی علیه شیعه اظهار داشت: این اظهارات در یکی از سایت هایی که برای ما نامشخص است بیان شده و مورد بررسی دقیق ازسوی وزارت خارجه در ریاض و تهران قرار گرفته است.

وزیر امورخارجه افزود: همچنین در تهران با سفیر عربستان بحث و گفت‌وگویی صورت گرفته و سفیر ایران در ریاض نیز با مسوولان عربستان صحبت کرده و البته اظهارات جدیدی در این موضوع صورت نگرفته است و این اظهارات ماه‌ها قبل در بیانیه ای ذکر شده است که در همان زمان عکس العمل صریح و قاطع ما در خصوص این اقدامات اعلام شده است.

متکی ادامه داد: مسائل روزهای اخیر توسط برخی از محافل در خارج از کشور با هدف های خاصی طراحی شده که با مراقبت و دقت می توان پیگیری کرد موضوع زوار و حجاج در حج واجب و عمره با دقت در حال پیگیری است.

ارتقای 25درصدی امنیت

مصطفی پورمحمدی که در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، درباره‌ میزان تامین امنیت مرزهای شرقی گفت:‌ ما هنوز مرزها را نبسته‌ایم و جلوی تولید مواد مخدر در افغانستان و ترانزیت مواد نیز گرفته نشده است؛ اما پیشرفت‌های فوق‌العاده زیادی شده است، به نسبت در سال 85 در مقایسه با سال 84 از نظر ارتقای امنیت، بالای 25 درصد رشد داشته‌ایم؛ اما آسیب‌های این‌چنینی هم داریم؛ مثل شهادت 11 تن از نیروها در درگیری با اشرار.

وزیر کشور در ادامه درباره زمان برگزاری جلسه با شورای نگهبان درباره انتخابات گفت: شورای نگهبان نظرش این است که اول حقوقدانانش انتخاب شوند که فکر می‌کنم هفته‌ دیگر انتخاب شوند و برای این جلسه زمان مناسبی تعیین شود.

وی درباره نحوه برگزاری انتخابات نیز گفت: ما طبق طرح جامع، در نظر داریم انتخابات را به صورت مکانیزه و رایانه‌ای برگزار کنیم و دو بار هم این سیستم را آزمایش کرده‌ایم.  وزیر کشور هم‌چنین درباره‌ تصویب نظام جامع انتخابات اعلام کرد نمی‌تواند زمان مشخصی را برای آن تعیین کند.

مصطفی پورمحمدی همچنین در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرکل روابط عمومی وزارت کشور، با تاکید بر این نکته که میزان رای ملت است، گفت: باتدبیری که انجام‌داده‌ایم، می‌خواهیم انتخابات را تماما رایانه‌ای و مکانیزه برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان موافقت خود را با کلیات برگزاری رایانه‌ای انتخابات مجلس هشتم، اعلام کرده است گفت : باید روی جزییات آن تفاهم کنیم.

پورمحمدی بابیان اینکه خواستار آن هستیم که اصل رایانه‌ای شدن انتخابات نهایی شود گفت: خود من از شورای محترم نگهبان درخواست کردم که فرصتی به من بدهند که به خدمتشان بروم و در این خصوص توضیح بدهم و امیدوارم ظرف هفته آینده این فرصت فراهم شود.

در عین حال خبرنگار همشهری کسب اطلاع کرد که از سوی شورای نگهبان هیچ گونه تصمیمی مبنی بر موافقت با برگزاری مکانیزه انتخابات صورت نگرفته و تنها جلسات کارشناسی با حضور نمایندگان دوطرف برگزار شده است.

کد خبر 27511

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز