جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: با نگاهی به انتخاب بازیگران در فصل پائیز، متوجه می‌شویم که در این دوره بازیگران محدودیتی برای حضور خود در فیلم‌های سینمایی ندارند و بنا به فیلمنامه، بازی در سریال و مجموعه نمایش خانگی را در کنار فیلم‌های سینمایی می‌پذیرند.

گزارشی از فعالیت بازیگران در فصل پائیز

به گزارش هنرآنلاين؛ به نظر می‌رسد با تغییر فصل و آمدن روزهای پائیزی، تغییر وضعیت هنرمندان و بازیگران هم شکل تازه‌ای به خود گرفته است. از‌‌ همان روزهای دور هم شنیده می‌شد که نیمه دوم سال یکی از پرکار‌ترین نیمه‌ها برای هنرمندان در هر عرصه‌ای به خصوص سینما است.

اگرچه با نگاهی آماری متوجه می‌شویم که بیشتر جشنواره‌های هنری هم در دو فصل پائیز و زمستان برگزار می‌شود. اما در این گزارش فعالیت بازیگرانی را می‌خوانیم که بابستن قراردادهای تازه خود، بیشتر از فیلم سینمایی در سریال و یا مجموعه شبکه نمایش خانگی به ایفای نقش خواهند پرداخت.

در این گزارش آنچه بیشتر از هر چیزی ذهن را به خود معطوف می‌کند این است که بازیگران سینما، در مجموعه‌های تلویزیونی و یا شبکه خانگی محدودیتی برای بازی خود ندارند و به نظر می‌رسد بنا به فیلمنامه، بازی در یک سریال و یا مجموعه و یا فیلم سینمایی را می‌پذیرند.

  • محمدرضا گلزار و مهناز افشار

زوج محمدرضا گلزار و مهناز افشار این بار برای مجموعه شبکه نمایش خانگی "عشق تعطیل نیست" در کنار هم به ایفای نقش خواهند پرداخت. این مجموعه به کارگردانی بیژن بیرنگ است که مدت‌ها پیش مراحل پیش از تولید کار آغاز شده بود که با انتخاب بازیگران، این مجموعه به مرحله فیلبرداری رسیده است.

محمدرضا گلزار و مهناز افشار که روزگاری همبازی و از امیدهای سینمای تجاری بودند، حالا با بازی در این مجموعه، بار دیگر روزهای ستاره بودن آن‌ها در سینما را یادآوری خواهند کرد.

گلزار و افشار پیش از این در "زهر عسل"، "سیزده گربه روی شیروانی"، "کما"، "تله"، و "آتش بس" همبازی شده‌اند اما در سال‌های اخیر مسیر بازیگری این دو مسیری متفاوت داشته است. مهناز افشار بیشتر در آثار جدی حضور داشته و حتی روی صحنه تئا‌تر رفته است و گلزار کمتر موفق به همکاری با کارگردانی شاخص شده است. البته آن‌ها امسال در فیلم "دلم می‌خواد" ساخته بهمن فرمان آرا هم بازی کردند.

  • بهنوش طباطبایی و کامبیز دیرباز

مجموعه تلویزیونی "میکائیل" به کارگردانی سیروس مقدم به زودی برای شبکه اول سیما ساخته خواهد شد. کامبیز دیرباز در نقش میکائیل به ایفای نقش خواهد پرداخت که این مجموعه هم داستان میکائیل درباره پلیسی به همین نام است که با دیدن ناهنجاری و فساد در شهر تصمیم به اصلاح و مبارزه با مشکلات شهر می‌گیرد. این سریال با مشارکت نیروی انتظامی و برای شبکه یک ساخته می‌شود. کامبیز دیرباز با فیلم "ساکن طبقه وسط" به کارگردانی شهاب حسینی هم اکنون روی پرده سینما است.

اما بهنوش طباطبایی در مجموعه "میکائیل" در نقش یاس حضور دارد. طباطبایی در فیلم سینمایی "قصه عشق پدرم" به کارگردانی محمدرضا ورزی به ایفای نقش پرداخته بود. او علاوه بر سینما، در تلویزیون و در تئا‌تر نیز فعال است.

  • محسن تنابنده و هانیه توسلی

محسن تنابنده هم بازیگر سریال نمایش خانگی کمال تبریزی شد و قرار است نقش یک پیرزن را در "اَبله" بازی کند. بازیگر پرکار این روزهای سینما و تلویزیون ایران در دومین همکاری‌اش با تبریزی بعد از "سرزمین کهن"، در "اَبله" مقابل دوربین خواهد رفت و ایفاگر نقش مادربزرگ این مجموعه خواهد بود. اولین بار است که این بازیگر در نقش یک زن بازی می‌کند. تنابنده در کنار احمد مهرانفر و حمیدرضا آذرنگ از بازیگران مجموعه "شاهگوش" هستند که در "اَبله" هم در کنار هم حضور خواهند داشت.

اما هانیه توسلی هم به جمع بازیگران این مجموعه پیوسته است. توسلی علاوه بر این مجموعه، قرار است در فیلم "نهنگ عنبر" نیز حضوری افتخاری داشته باشد. فیلم "شکاف" به کارگردانی کیارش اسدی‌زاده از جمله فعالیت‌های اخیر این بازیگر سینما است که این فیلم در نوبت اکران قرار دارد.

  • ویشکا آسایش و رضا عطاران

فیلم سینمایی "نهنگ عنبر" به کارگردانی سامان مقدم جلوی دوربین فیلمبرداری رفته است. در این فیلم هم بازیگران زیادی به ایفای نقش می‌پردازند. اما از میان این بازیگران حضور ویشکا آسایش و رضا عطاران قابل توجه است.

این فیلم براساس فیلمنامه‌ای از مانی باغبانی و مونا زاهد و بازنویسی نهایی مقدم ساخته می‌شود. در خلاصه قصه این فیلم آمده است که ارژنگ صنوبر (رضا عطاران) شخصیتی چهل ساله است که همراهش می‌شویم تا تجربه‌های متفاوت و پیچیده‌اش از عشق و مصائبی که در زندگی دچارش می‌شود را برایمان بازگو کند.

البته باید اشاره کرد که عطاران بعد از تجربه‌های مختلف کارگردانی، این بار در فیلم مقدم به ایفای نقش خواهد پرداخت. البته عطاران پیش از این در فیلم "استراحت مطلق" به کارگردانی عبدالرضا کاهانی هم در مقابل ترانه علیدوستی به ایفای نقش پرداخت. این در حالی است که ویشکا آسایش هم طی سال‌های اخیر حضور پررنگی در فیلم‌های سینمایی داشته است. با این حال برای این دو بازیگر حضور در فیلم سامان مقدم می‌تواند تجربه‌ای نو در کارنامه بازیگری آن‌ها به شمار رود.

  • امیر جعفری و نگار جواهریان

نگار جواهریان در تازه‌ترین بازی‌های خود با دو فیلمساز جوان همکاری کرده است. او در سومین فیلم سینمایی هومن سیدی با عنوان "اعترافات خطرناک ذهن من" و "پریدن از ارتفاع کم" ساخته حامد رجبی حضور یافته است. فیلمبردارى "اعترافات خطرناک ذهن من" بهار ۹۳ آغاز شد و جواهریان با گریمی نسبتا متفاوت در این فیلم حضور یافته است.

امیر جعفرى، رویا نونهالى، میترا حجار و چکامه چمن‌ماه دیگر بازیگران این فیلم هستند. داستان فیلم در ٢۴ ساعت مى‌گذرد و داستان مردى است که در یک روز کامل هیچ چیزى را به یاد نمى‌آورد جعفری که این روز‌ها بیشتر در عرصه سینما فعال است در این فیلم مقابل نگار جواهریان به ایفای نقش پرداخته است. جعفری با بازی در فیلم‌های "قاعده تصادف"، "بیگانه" و "سیزده" طی دو سال اخیر در سینما فعال بوده است. 

  • حامد بهداد و پگاه آهنگرانی

حامد بهداد از جمله دیگر بازیگران سینما است که حضور او این روز‌ها با اکران فیلم "آرایش غلیظ" در سینما‌ها همراه است. بهداد سال گذشته یکی از پرکار‌ترین سال‌های بازی خود را سپری کرد. از ابتدای امسال هم با بازی در فیلم "خانه دختر" در کنار پگاه آهنگرانی به ایفای نقش پرداخته است.

پگاه‌ آهنگرانی از جمله دیگر بازیگر این فیلم است که بعد از مواجهه با مشکلاتی در سال‌های ۸۸ و ۸۹، کمتر فرصتی برای حضور در عرصه بازیگری داشت تا اینکه از زمستان سال گذشته در سه فیلم سینمایی مقابل دوربین رفت. او در فیلم‌های "جامه‌دران" به کارگردانی حمیدرضا قطبی، "خانه دختر" ساخته شهرام شاه‌حسینی و "مادر قلب اتمی" به کارگردانی علی احمدزاده بازی کرده است.

آهنگرانی در "خانه دختر" با باران کوثری، حامد بهداد، رعنا آزادی‌ور، بابک کریمی، بهناز جعفری، محمدرضا هدایتی، نسیم ادبی، امیرعلی نبویان، پردیس احمدیه، نادر فلاح، مانی شاه حسنی و رویا تیموریان همبازی بوده است. فیلم داستان مردی به نام مرتضی است که قصد دارد خانه کوچک‌شان را زیر قیمت بفروشد تا زود‌تر از محله و نگاه سنگین مردمانش فرار کند. این چهارمین فیلم بلند سینمایی شهرام شاه حسینی است که به احتمال فراوان اولین نمایش آن در جشنواره فیلم فجر خواهد بود.

کد خبر 275045

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha