همشهری آنلاین: پدیده گرم شدن زمین (گرمایش جهانی) باعث افزایش تعداد و شدت بلایای طبیعی در جهان شده است. شبکه تی وی پنج فرانسه گزارشی دارد در این باره:

global warming.jpg

فجایع طبیعی در جهان در سال گذشته (سال دو هزار و سیزده) بیش از بیست و دو هزار قربانی برجای گذاشت.

این رقم در مقایسه با دو سال پیش کاهش یافته است. اما جدیدترین گزارش فدراسیون بین‌المللی سازمان‌های صلیب سرخ نشان می دهد که تغییرات آب و هوایی تعداد و شدت بلایای طبیعی را افزایش می‌دهد.

در سال دو هزار و سیزده در مجموع بیست و دو هزار و چهارصد و پنجاه و دو نفر در سراسر جهان بر اثر بلایای طبیعی همچون طوفانها، زمین لرزه ها، گردبادها و دیگر فجایع طبیعی جان خود را از دست دادند. این رقم چهار برابر کمتر از متوسط ده سال اخیر است. کارشناسان معتقدند که گرم شدن زمین باعث شده است تعداد و شدت فجایع طبیعی افزایش یابد. ماه سپتامبر گذشته گرمترین ماه ثبت شده از سال هزار و هشتصد و نود بود.

امروزه دولت‌ها برای پیش بینی این پدیده‌ها و همچنین خروج از آنها حداکثر تلاش خود را به کار گرفته‌اند. در سال دو هزار و سیزده فجایع طبیعی در مجموع صد و نوزده میلیارد دلار خسارت برجای گذاشتند.

این رقم در ده سال اخیر روند نزولی داشته است اما باید گفت که برآورد میزان خسارت‌ها دقیق نیست زیرا خانه‌هایی که در روستاها خراب می‌شوند یا قایق های صیادی در این محاسبات دلاری جایی ندارند.

کد خبر 274972

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha