چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۸
۰ نفر

سیده فاطمه مطهری: «نمی‌دونم چرا وقتی لباس‌ها رو می‌شورم زردی قسمت زیربغل‌ و یقه لباس‌ها نمی‌ره و روی لباس می‌مونه»، «هر روز استحمام می‌کنم و نظافت شخصی رو کامل رعایت می‌کنم ولی نمی‌دونم چرا زیربغل لباس‌هام زرد و کلفت می‌شه»

لباس

اگر شما هم خانم و آقايي هستيد كه اين مشكل را داريد و نمي‌دانيد چطور مي‌توانيد از شر لكه‌هاي زرد زيربغل و يقه لباس‌ها خلاص شويد، راه‌حل‌هاي مختلف زير را امتحان كنيد.

يكي از بهترين راه‌حل‌ها نمك است. مقداري نمك را در آب داغ حل كنيد و با اسفنج روي لكه‌ها بماليد يا قسمت لك شده را يك ساعت در آن قرار دهيد تا لكه‌ها از بين بروند. از محلول آب و سركه سفيد هم مي‌توانيد استفاده كنيد؛ به مقدار مساوي آب و سركه را با هم مخلوط كنيد و لباستان را در آن بگذاريد و بعد با آب سرد بشوريد. مي‌توانيد چند قطره سركه را هم مستقيما روي لكه‌ها بريزيد و بعد از چند دقيقه كه سركه‌ها به خورد لباس رفت آن را بشوييد.

آبليمو نيز مانند سركه عمل مي‌كند و اگر محلولي از مقدار مساوي آبليمو و آب درست كنيد و لباستان را در آن قرار دهيد، شاهد از بين رفتن و كمرنگ شدن لكه‌هاي عرق مي‌شويد.

جوش‌شيرين هميشه يك يار خوب براي پاك‌كردن اكثر لكه‌هاست. براي از بين رفتن لكه‌هاي عرق مي‌توانيد 4 قاشق جوش‌شيرين را با يك‌چهارم ليوان آب مخلوط كنيد تا محلول خميري شكلي داشته باشيد. به‌وسيله يك مسواك كهنه يا برس، محلول را روي لكه بماليد و بگذاريد يك ساعتي روي لباس بماند؛ وقتي خمير خشك شد، محل لكه را با آب سرد بشوييد. مي‌توانيد به جاي استفاده از آب، از سركه سفيد استفاده كنيد، يعني جوش‌شيرين را با سركه مخلوط كنيد تا خمير شود و روي لباس بماليد؛ فقط فراموش نكنيد كه زودتر از يك ساعت لباس را بشوييد. اين روش براي يقه‌هاي لباس بهتر جواب مي‌دهد.

اگر در خانه قرص آسپرين داريد، 2عدد از آن را در يك چهارم ليوان آب گرم حل كنيد و محل لكه را 2 الي 3 ساعت در اين محلول قرار دهيد و بعد با آب سرد بشوييد.

يك راه ديگر استفاده از گوشت است البته شايد راه به‌صرفه‌اي نباشد ولي مي‌توانيد لباس را كمي مرطوب كنيد و يك قطعه گوشت را روي لكه قرار دهيد و بعد از چند دقيقه لباس را بشوييد.

آمونياك نيز مي‌تواند در برطرف‌كردن اين لكه‌ها به شما كمك كند. مقداري آمونياك را با آب مخلوط كنيد و محل لكه را با اين محلول مالش دهيد و سپس با آب سرد آبكشي كنيد.

هركدام از روش‌هاي بالا مي‌تواند دربرطرف كردن لكه‌هاي زرد عرق به شما كمك كند. اگر بعد از خشك‌شدن لباس‌ها اثري از لكه‌ها باقي بود، مي‌توانيد روش‌ها را دوباره تكرار كنيد تا لكه كامل از بين برود.

در تمامي روش‌ها تأكيد كرديم لباس را با آب سرد آبكشي كنيد.

 

کد خبر 274883

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha