همشهری آنلاین: آزمایش‌های صورت گرفته روی نمونه خون یکی از پرستاران بیمارستان دالاس در ایالت تگزاس آمریکا، ابتلای او به بیماری ابولا را تایید کرد. این پرستار از کارکنانی بود که مراقبت از اولین فرد مبتلا به ابولا در آمریکا را بر عهده داشت.

ebola

به گزارش يورونيوز این حادثه باعث شد که به سیستم ایمنی و بهداشت بیمارستان‌های این کشور انتقاداتی وارد شود.

دکتر تام فریدن، مدیر مراکز کنترل بیماری‌های ایالات متحده آمریکا گفت: «متاسفانه، ممکن است در روزهای پیش رو موارد بیشتری از بیماران مبتلا به ابولا را مشاهده کنیم. زیرا کارکنانی که به مراقبت از این فرد می‌پرداختند ممکن است قربانی نقص‌هایی شده باشند که در سیستم ایمنی وجود داشته است.»

اولین بیمار مبتلا به ابولا در آمریکا توماس اریک دانکن در ایالت تگزاس بود که ۲۹ شهریور از کشور لیبریا در غرب آفریقا وارد ایالات متحده آمریکا شد. او سرانجام پس از یازده روز درمان در شرایط قرنطینه درگذشت.

کاخ سفید روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دستور باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا مقرر شده تا مقامات فدرال تمام اقدامات تکمیلی لازم را به اجرا بگذارند تا این اطمینان حاصل شود که سیستم پزشکی آمریکا آماده برخورد با بیماری ابولا است.

ابتلای ترزا، پرستار ۴۴ ساله اسپانیایی به بیماری ابولا نیز به شیوه‌ای مشابه روی داد. او نیز مراقبت از دو کشیش آلوده به ابولا را برعهده داشت و اکنون همچنان در بیمارستان و تحت درمان قرار دارد.

تشدید اقدامات کنترلی در آمریکا در حالی آغاز می‌شود که هزاران نفر از کارکنان بخش بهداشت و درمان لیبریا در اعتراض به ناکافی بودن تجهیزات ایمنی و تهدید سلامتشان، یک اعتصاب نامحدود را از روز دوشنبه آغاز می‌کنند، عملی که احتمالا منجر به گسترش بیشتر این بیماری در غرب آفریقا خواهد شد.

کد خبر 274692

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha