همشهری آنلاین: رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم با اعلام اینکه طرح سربازی هیات علمی صرفا به مناطق محروم اختصاص پیدا می‌کند، گفت: تعداد سهمیه اعلام شده طرح سربازی هیات علمی برای امسال ۱۰۰ نفر است.

به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام محمدرضا رضوان‌طلب با بيان اين مطلب افزود: ستاد کل نیروهای مسلح هر ساله سهمیه‌ها را مشخص می‌کند اما آنچه که قابل توجه است، در سال‌های گذشته 90 درصد سهمیه‌ها در مناطق برخوردار استفاده می‌شد در حالی که طرح سربازی ماهیتا برای تامین نیرو در مناطق محروم است. از امسال این سهمیه کامل به مناطق محروم اختصاص پیدا می‌کند و هیچ سهمیه‌ای به دانشگاه‌های تهران تعلق نخواهد گرفت.

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم با بيان اينكه طی فراخوان شهریور ماه 24 هزار و 376 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 3232 پذیرش خواهند شد، افزود: 10 هزار و 747 نفر از ثبت‌نام كنندگان در فراخوان فراخوان شهريور ماه، متقاضی مراکز دولتی در قالب طرح پیمانی و سربازی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: 8712 نفر برای دانشگاه‌های غیرانتفاعی، 4044 نفر برای دستگاه‌های اجرایی و 837 نفر برای دانشگاه پیام‌نور ثبت‌نام کرده‌اند.

رضوان‌طلب با بیان اینکه ظرفیت پذیرش از سوی ریاست جمهوری 3232 نفر اعلام شده است، اظهار کرد: از این تعداد 1268 نفر ظرفیت دانشگاه‌های دولتی، 1584 نفر دانشگاه غیرانتفاعی، 204 دستگاه‌های اجرایی و 177 نفر ظرفیت برای دانشگاه پیام‌نور تعیین شده است.

وی با تاکید بر اینكه ميزان پذیرش‌ها توسط ریاست جمهوری تعیین می‌شود، افزود: این محدودیت‌ها به دلیل محدودیت ردیف استخدام ریاست جمهوری است و اعتبار لازم برای تعداد بیشتر در اختیار نیست.

رییس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم اظهار کرد: دولت سهمیه‌ها را مطابق تبصره قانون استخدام ما که در سال 85 مشخص شد، تعیین می‌کند.

وی در مورد زمان اعلام نتایج گزینش اعضای هیات گفت: طبیعتا تا قبل از فراخوان بهمن پرونده‌ها رسیدگی خواهند شد تا مجدد رده‌ها نیازهای جدید را سنجش کنند. 90 درصد رسیدگی به پرونده‌ها در سطوح رده‌ها انجام می‌شد و اعلام آن بستگی به زمان رسیدگی آنها دارد.

رییس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم در مورد طرح کمیسیون فرهنگی مجلس مبنی بر اینکه تاهل افراد به عنوان یکی از شرایط جذب هیات علمی، گفت: از آنجایی که با سیل افراد متقاضی روبه‌رو هستیم به همین دلیل باید اولویت‌گذاری‌ها تعیین شود. این مساله به معنای اعمال محدودیت نیست و کسی نباید گمان کند که محدودیتی متوجه افراد خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این هشت دوره 3800 نفر ثبت نام کرده‌اند، گفت: این رقم هفت برابر تعداد مورد نیاز است بنابراین ایجاد اولویت ضروری است.

رضوان‌طلب با اشاره به اینکه وقتی فردی هزینه یک خانواده را به عهده می‌گیرد باید در اولویت باشد، گفت: این مساله به این معنا نیست که افراد مجرد صلاحیت هیات علمی شدن را ندارند بلکه صرفا یک اولویت‌گذاری است و ما هم تا تصمیم قطعی مجلس پیش‌داوری نمی‌کنیم.

کد خبر 274686

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha