همشهری آنلاین: دو ناو روسی داغستان و سویاژسک صبح امروز با پیام صلح و دوستی و با هدف گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران وارد انزلی شدند.

ناو

به گزارش تسنیم از بندر انزلی، نشست مشترک فرماندهان ناوتیپ ناوگان شمال با فرمانده و اعضای ناوهای اعزامی روسیه به ایران به میزبانی ناو داغستان برگزار شد.

عبدالحسین ظفری فرمانده ناوتیپ ناوگان شمال نیروی دریایی با ناخدایکم والری اسپرینوف فرمانده ناوهای اعزامی روسیه به ایران دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

دو ناو روسی "داغستان" و ناو "گراد سویاژسک" Grad Sviyazhsk صبح امروز وارد بندر انزلی شدند و تا روز چهارشنبه میهمان ناوگان شمال در انزلی هستند.

ناو گروه روسیه متشکل ازناو های موشک انداز داغستان و ناو موشک انداز "گراد سویاژسک" Grad Sviyazhsk از ناوگان خزر روسیه به همراه ناو های جنگی قزاقستان، رزمایش مشترکی را با هدف حفاظت از تاسیسات اقتصادی دریایی برگزار کرده و پس از این رزمایش به ایران سفر کرده‌اند.

نیروی دریایی ایران پرقدرت و جدید است

فرمانده ناوگروه اعزامی روسیه به ایران با تروریسم بین المللی و دزدان دریایی را نیز از دیگر اهداف سفر ناوگروه‌های روسی به ایران دانست و افزود: به دنبال افزایش روابط هستیم و ما می‌‌توانیم در آینده رزمایش‌های مشترک برگزار کنیم.

ناخدایکم والری اسپرینوف دقایقی پیش در جمع خبرنگاران در حاشیه ورود ناوگروه روسی به ایران، اظهار کرد: هدف اصلی سفر ناوگروه‌های روسی به ایران صلح و دوستی است.

وی مبارزه با تروریسم بین المللی و دزدان دریایی را نیز از دیگر اهداف سفر ناوگروه های روسی به ایران دانست و افزود: به دنبال افزایش روابط هستیم و ما می‌‌توانیم در آینده رزمایش‌های مشترک برگزار کنیم.

فرمانده ناوگروه اعزامی روسیه به ایران، گفت: ناوگان دریایی روسیه با تمام کشورهای ساحلی دریای خزر کمک می‌کند و در اقیانوس شمالی، آرام و آتلانتیس با سایر کشورها ارتباط و دوستی دارد.

والری اسپرینوف تصریح کرد: فکر می‌کنیم نیروی دریایی ایران پرقدرت و جدید است و توان نیروی دریایی ایران بسیار بالاست.

وی تأکید کرد: فدراسیون روسیه از منافع خود و منافع کشورهای دوست و هوادارش با راه‌های دیپلماتیک دفاع می‌کند.

همکاری‌های دریایی ایران و روسیه گسترش می‌یابد

فرمانده ناوتیپ منطقه چهارم دریایی ارتش جهوری اسلامی ایران، گفت: همکاری‌های دریایی ایران و روسیه گسترش می‌یابد.

ناخدایکم عبدالحسین ظفری دقایقی پیش در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور دو ناو روسی در انزلی، اظهار کرد: این ناوها حامل پیام صلح و دوستی هستند.

وی با بیان اینکه این رفت و آمدها سبب افزایش دوستی‌ها و هماهنگی‌ها می‌شود، افزود: دریای خزر یکی از امن‌ترین دریاهای بوده و 5 کشور ساحلی نقش مهمی در امنیت آن دارند.

فرمانده ناوتیپ منطقه چهارم دریایی ارتش، گفت: در سفرناوهای روسی به ایران هماهنگی‌ها در اجرای برنامه‌های پیش بینی شده برای دریای خزر ایجاد می‌شود و همکاری‌های دریایی ایران و روسیه گسترش می‌یابد.

ظفری با تصریح بر تقویت همکاری‌های دوجانبه، تصریح کرد: این برای دومین بار است که ناوهایی از روسیه به ایران سفر می‌کنند.

به گزارش تسنیم، دو ناوگروه نیروی دریایی ارتش روسیه صبح امروز با استقبال فرماندهان نظامی منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران وارد اسکله بنادر و دریانوردی انزلی شدند.

هدف از سفر این ناوگروه رساندن پیام صلح و دوستی و در پاسخ به سفر قبلی ناوگروه ایرانی به روسیه است.

منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یا ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران جزو چهار منطقه اصلی نیروی دریایی ارتش، مهمترین رکن و شاکله نظامی دریایی در منطقه شمال ایران است.

ناوگروه‌های روسی حامل پیام صلح هستند

سفیر روسیه در ایران با بیان اینکه شاهد ومین سفر ناوگروه‌های روسی به ایران هستیم، گفت: ناوگروه‌های روسی حامل پیام صلح و دوستی هستند.

لوان جاگاریان دقایقی پیش در جمع خبرنگاران در حاشیه ورود ناوگروه‌های روسی به بندرانزلی با بیان اینکه پیام حضور دو ناوگروه روسیه در بندر انزلی صلح و دوستی است، اظهار کرد: این دو ناوگروه با هدف صلح و دوستی و برای دومین بار به انزلی سفر کرده‌اند.

وی با اشاره به سفر سه روزه این دو ناوگروه به انزلی، افزود: این ناوگروه‌ها برای دومین بار به انزلی سفر می‌کنند.

سفیر روسیه در ایران، گفت: برای دوستی و استحکام پیوند دتی و صلح بین ایران و روسیه این دو ناوگروه روسی وارد ایران شدند و نشان دهنده عمق صلح و دوستی دو کشور هستند.

جاگاریان با اشاره به سفرهای قبلی ناوگروه‌های روسی به ایران، تصریح کرد: این دومین سفر ناوگروه‌های روسی به ایران است.

کد خبر 274672

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha