همشهری آنلاین: روزنامه بوستون گلوب گزارش کرد روز یکشنبه ۱۱ اکتبر (۲۱ مهر)‌ یک کلینیک پزشکی در برینتری ماساچوست در نزدیکی شهر بوستون در ایالات متحده تخلیه شده و یک بیمار مراجعه‌کننده با توجه به سفر اخیرش به غرب آفریقا و داشتن نشانه‌های بیماری در آن ایزوله شده است.

ٍَUS ebola

به گزارش رویترز به نقل از بوستون گلوب جو زانگا، مقام آتش‌نشانی شهر برینتری، در این باره گفت: «پروتکل مواجهه با ابولا به اجرا درآمده است.» به نوشته این روزنامه نام این کلینیک مرکز پزشکی وانگارد هاروارد است.

در همین حال روز یکشنبه آزمایش‌ها در مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) ثابت کرد که یک پرستار زن نامبرده‌ نشده بیمارستان پرسبیتارین دالاس تکزاس، دخیل در درمان اریک تامس دانکن، مرد لیبریایی که نخستین مورد تشخیص‌داده شده ابولا در خاک آمریکا بود و هفته پیش درگذشت، به ابولا مبتلا شده است. به این ترتیب این پرستار نخستین مورد انتقال ویروس ابولا در خاک آمریکا شمرده می‌شود.

ابتلای این پرستار به ابولا باعث بروز نگرانی درباره چگونگی تخطی از اصول راهنمای پزشکی برای جلوگیری از انتشار ابولا در ایالات متحده شده است. بیمارستان پرسبیتارین دالاس که مورد جدید در آن یافت شده است، از قبل هم از لحاظ شیوه مواجهه‌اش با عفونت مرد لیبریایی مورد انتقاد قرار گرفته بود.

مقامات بهداشتی می‌گویند پرستار زن آلوده شده به ویروس ابولا در طول دوره ۱۱‌‌ روزه درمان تامس اریک دانکن که چهارشنبه پیش درگذشت، تماس‌های نزدیک و مکرری با او داشته است.

تامس فریدمن، رئیس CDC در این باره گفت که مورد جدید ابولا در تگزاس نشانگر یک تخطی حرفه‌ای است و ممکن است باعث شده باشد که کارکنان بهداشتی دیگر در بیمارستان هم آلوده شده باشند. مقامات بیمارستان می‌گویند این پرستار در حین دوره درمان دانکن از تجهیزات محافظتی تاییدشده بوسیله CDC از جمله گان (روپوش)، دستکش، ماسک و شیلد استفاده می‌کرده است.

فریدمن در این باره گفت: «متاسفانه ممکن است در روزهای آینده شاهد موارد دیگری از ابولا در کشور باشیم.»

به گفته فریدمن دوره‌ای که این زن می‌توانست بیماری را منتقل کند، فقط یک نفر در تماس بوده است و این فرد اکنون تحت نظر قرار دارد.

هیچکدام از ۱۰ نفری که با دانکن تماس نزدیک داشتند یا ۳۸ نفری که با این گروه افراد در تماس بوده‌اند تا به حال علائم بیماری را نشان نداه‌آند. این پرستار آلوده شده در میان این ۴۸ نفری که تحت نظر هستند،‌ قرار نداشت.

کد خبر 274659

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha