همشهری آنلاین: مدیر کل توانبخشی و توانپزشکی سازمان بهزیستی از بررسی طرح توزیع عصای لیزری و هوشمند میان نابینایان خبر داد و گفت: پس از تایید نهاییاین عصاها میان نابینایان توزیع می‌شود.

نابینا

به گزارش مهر، زهرا نوع پرست در مراسم روز جهانی نابینایان (عصای سفید) با اشاره به اینکه سال گذشته سازمان بهزیستی کشور دستور‌العملی را به تمامی انجمن‌ها ابلاغ کرد که بر اساس آن، خرید هر نوع تجهیزات غیر استاندارد ممنوع شد، گفت: هدف سازمان بهزیستی ارائه وسایل توانبخشی با کیفیت میان معلولان است.

وی در مورد طرح جدید اسکناس‌خوانی ویژه نابینایان گفت: این طرح توسط نخبگان کشور در حال بررسی است و پس از تایید نهایی در اختیار جامعه نابینایان قرار می گیرد.

مدیر کل توانبخشی و توانپزشکی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه توزیع عصاهای لیزری و هوشمند طرح دیگری است که سازمان بهزیستی دنبال می کند و چنانچه در این زمینه به جمع‌بندی برسیم که این عصاها خلأهای مورد نیاز معلولان را برطرف خواهد کرد به سرعت توزیع آنها را به صورت گسترده آغاز خواهیم کرد.

به گفته وی، برای خرید هر عصای هوشمند و لیزری مبلغ 3 میلیون تومان نیاز است که در صورت تأیید سازمان، این مبلغ به نابینایان پرداخت خواهد شد.

نوع پرست از افزایش اعتبارات بهزیستی در حوزه توانبخشی خبر داد و گفت: در سال جاری اعتبارات حوزه توانبخشی نسبت به سال گذشته افزایش 3 برابری داشته است بطوریکه افزایش این اعتبارات در تأمین تجهیزات توانبخشی معلولان است.

کد خبر 274517

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha