چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۹:۳۵
۰ نفر

وزیر کشور با یادآوری این نکته که نمودار حوادث ضدامنیتی در ۴ سال گذشته به طور پیوسته رشد داشته است، تأکید کرد: در ۵ ماه اول سال ۱۳۸۵ نمودار وقایع ضدامنیتی (غیر از قتل) سیر نزولی داشته است.

مصطفی پور محمدی در گفتگوی اختصاصی با روزنامه همشهری در آستانه هفته دولت با تأکید بر جایگزینی معاون سیاسی وزارت کشور طی چند روز آینده به فرآیند و دلایل انتخاب علی جنتی به معاون سیاسی وزیر کشور در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: به نظر من معاون سیاسی فعلی مردی با تجربه و سلیم النفس در مدیریت سیاسی است که با موضوعات پیرامونی خود برخوردی منصفانه دارد. لکن پس از انتصاب ایشان برخی فشارها به منظور جایگزینی با فرد دیگری آغاز شد. البته به نظر من اکثر دلایل مطرح شده واقعی نبوده و تنها جنبه روانی داشت.

وزیر کشور در ادامه با رد وجود اختلاف میان خود و قائم مقام وزارت کشور و تأکید بر این نکته که با وی روابط خوب و صمیمی دارد افزود: کسانی وجود اختلاف بین ما را دامن می زنند که در ابتدا مدعی می شوند من می خواهم استعفا بدهم. خوب وقتی مقدمه استعفای من نادرست است، بالتبع آن ادعاها هم کاملاً نادرست و ساختگی است.

پور محمدی در پاسخ به سئوالی در خصوص میزان توجه این وزارتخانه به فعالیت احزاب و گروههای سیاسی و اینکه آیا تحرکات سیاسی در دوره جدید کاهش یافته یا خیر تصریح کرد دلیل کم بودن فعالیت های سیاسی شاید به این علت بوده که فصل تحرکات سیاسی مثل انتخابات نبوده است.

وی ادامه داد: شما این یک سال اخیر را با یک سال پس از دوم خرداد ۱۳۷۶ مقایسه کنید. پس از مقایسه می بینید که نشاط سیاسی از طرفین در این دوره بسیار بیشتر است.

وزیر کشور با تأکید بر توجه ویژه وزارت کشور به فعالیت احزاب و گروههای مختلف اظهار داشت: ما هنرمان این بود که عرصه را برای هیچ یک از احزاب و گروهها نبستیم. اما منتقدان امروز ما خود پس از پیروزی در دوم خرداد ادبیات نظامی را در تحلیلها و ادبیات خود به کار می بردند و امروز ما باید تاوانش را بدهیم. در مجموع ارزیابی ما این است که آرامش در فضای سیاسی به کاسته شدن از آزردگی خاطرها افزایش یافته است.

وی با رد استفاده از نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی در انتصاب و انتخاب استانداران تصریح کرد: ما تنها ۶ نفر از استانداران را از میان مدیرانی که سابقه نظامی و امنیتی داشتند انتخاب کردیم و البته به نظر من مدیران شایسته و با ظرفیت بالا در این مجموعه ها بسیار بیشتر از این هستند.

وزیر کشور از حمایت کشورهای بیگانه از هسته های تروریستی در کشور خبر داد و افزود: ما اطلاعات و مدارکی داریم که بسیاری از گروهکهای تروریستی با حمایت و توسط آمریکا، انگلیس و اسرائیل تحریک، آموزش، تجهیز و هدایت می شوند و این حمایتها همچنان نیز ادامه دارد.

پور محمدی با اشاره به کمبودهای فراوان این وزارتخانه در حوزه بودجه و امکانات گفت: ما از نظر نرم افزاری، برنامه ریزی و نیروی مجرب انسانی در وضعیت کاملاً مطلوبی هستیم اما در مقابل در بخش سخت افزاری مشکلات فراوانی داریم.

وی بودجه پیشنهادی درخواستی برای نیروهای انتظامی را سالانه بین ۲۴۰ تا ۲۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

وزیر کشور با تکذیب مخالفت با سفرهای استانی هیأت دولت تأکید کرد: من بارها از این سفرها حمایت کرده ام. البته ایده هایی برای روش بهتر برگزار شدن این سفرها هم دارم.

مشروح گفتگوی همشهری با وزیر کشور در روزهای آینده به چاپ خواهد رسید.

کد خبر 2745

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز